خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سازمان همکاری اسلامی قطع کمک‌ها به آنروا را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی ضمن ابراز تأسف از تصمیم برخی کشورها برای تعلیق کمک‌های مالی به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، این اقدام را مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین توصیف کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، این سازمان تصمیم آمریکا، انگلیس، فرانسه، استرالیا، ژاپن، کانادا و شماری دیگر از کشورها برای تعلیق موقت کمک‌های مالی جدید به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ابراز تأسف و این اقدام را مجازات دسته‌جمعی مردم فلسطین توصیف کرد که بحران انسانی در نوار غزه را تشدید می‌کند.

سازمان همکاری اسلامی از این کشورها خواست تا در تصمیم خود تجدیدنظر کنند تا آژانس بتواند به ارائه خدمات خود به آوارگانی ادامه دهد که در پی تداوم و تشدید حملات رژیم صهیونیستی به مدت ۱۱۴ روز شرایط دشواری را سپری می‌کنند.

این حملات منجر به کشته شدن ده‌ها هزار شهید و مجروح شدن غیرنظامیان بی‌گناه از جمله زنان، کودکان، کارکنان پزشکی و خبرنگاران شده و علاوه بر تخریب عمدی ساختمان‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد، عبادتگاه‌ها و تأسیسات سازمان ملل متحد، مانع دسترسی مردم به غذا، دارو، آب و برق شده است.

این سازمان همچنین نسبت به این خطر هشدار داد که توقف کمک به آنروا و قطع خدمات آن بر زندگی میلیون‌ها آواره فلسطینی و امنیت و ثبات در منطقه تأثیر خواهد گذاشت.

منبع سازمان همکاری اسلامی
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.