خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

موافقت سوئد با اخراج عامل قرآن سوزی در این کشور

دادگاه سوئد، اخراج سلوان مومیکا، قرآن ستیز عراقی مقیم این کشور را به دلیل ارایه اطلاعات دروغین درباره مجوز اقامتش تصویب کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، دادگاه مهاجرت سوئد با تصمیم اخراج سلوان مومیکا، پناهنده عراقی مقیم این کشور که بیش از یک بار در سال گذشته اقدام به قرآن سوزی در استکهلم کرد، موافقت کرد.

رادیو اکوت سوئد گزارش داد: دادگاه مهاجرت، درخواست تجدید نظر مومیکا را رد کرد و تصمیم اداره مهاجرت مبنی بر اخراج وی از این کشور را تایید کرد.

دادگاه گزارش داد: مومیکا اطلاعات نادرستی در مورد درخواست مجوز اقامت خود ارائه کرده است ، پس از آن، حکم اخراج وی را تایید کرد.

در ۲۸ ژوئن همزمان با عید قربان، مومیکا یک نسخه قرآن را لگدمال کرد و چند صفحه آن را در مقابل بزرگ‌ترین مسجد استکهلم آتش زد. پس از آن، وی به حوادث مشابهی اقدام کرد.

و زیر نظر پلیس، روی یک نسخه از قرآن قدم گذاشت. حوادث مشابه بعداً دنبال شد.

این حادثه موجی از محکومیت‌ها را درپی داشت، به طوری که سفر وزیر دفاع سوئد به ترکیه لغو شد و اعتراض‌هایی دربرابر کنسولگری سوئد در شهر استانبول برگزار شد.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.