خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پارلمان یونان «ازدواج همجنسگرایان» را علی‌رغم مخالفت کلیسا قانونی کرد

با وجود مخالفت رهبران مذهبی سرشناس کلیسای یونان، مجلس این کشور به قانونی شدن «ازدواج همجنسگرایان» رأی مثبت داد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “اسوشیتدپرس” با رأی مثبت پارلمان یونان به ازدواج همجنسگرایان، یونان به اولین کشور با جمعیت حداکثری مسیحیت ارتدوکس تبدیل می شود که در آن همجنسگرایی قانونی شده است.

این در حالی ست که براساس برخی نظرسنجی های انجام شده شهروندان یونانی که بیش از همه نگران افزایش هزینه های زندگی هستند از این اقدام پارلمان حمایت چندانی نکرده اند.

اسقف اعظم ایرونیموس، رئیس کلیسای ارتدکس، گفت قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان به انسجام اجتماعی یونان ضربه می زند.

از سویی هم باید گفت رهبری کلیسای ارتدوکس شرقی با اینکه رهبری مقتدری چون پاپ ندارد اما در مخالفت با ازدواج همجنسگرایان و ارائه خدمات دینی چه از سوی کلیساها و چه از سوی نهادهای اجتماعی، همسو و متحد عمل کرده است و شهروندان در کشورهای با جمعیت حداکثری مسیحیت ارتدوکس نیز در این مورد با کلیساها همراه بوده اند.

یونان در سال ۲۰۱۵ میلادی نیز به سازمان های همجنسگرا آزادی فعالیت داده بود.

دو کشور “مونته نگرو و قبرس” با جمعیت حداکثری مسیحیان ارتدوکس نیز در سالهای اخیر به نهادهای همجنسگرا آزادی فعالیت داده اند.

همجنسگرایان قانونی شد
خوشحالی و شادمانی جامعه همجنسگرایان کشور یونان پس از تصویب و قانونی شدن امکان ازدواج آنان

اصلاحاتی چون قانونی ساختن ازدواج همجنسگرایان که از سوی پارلمان یونان زیر عنوان “آزادی ها و قوانین اجتماعی” صورت گرفته بدون شک نمی تواند همسویی کلیسای ارتدوکس در مقیاس جهانی را به دست بیاورد.

کلیساهای ارتدوکس اغلب محافظه کار و سنتی هستند و اصول اعتقادی سفت و سخت خود را دارند.

هم اکنون نزدیک به دویست میلیون پیرو کلیسای ارتدوکس شرقی در کشورهای شرق اروپا و کشورهای آسیایی مجاور آنها زندگی می کنند. نزدیک به نیمی از این تعداد تنها در روسیه ساکن هستند و تعداد کمی از پیروان کلیسای ارتدوکس شرقی در دیگر کشورهای دنیا زندکی می کنند.

منبع: سرویس انگلیسی ادیان نیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.