خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تیر خلاص دادگاه برای مجاب کردن واتیکان به مجازات اسقف بروژ چه بود؟

وزیر دادگستری بلژیک قصد دارد برای قطور تر شدن پرونده کودک آزاری اسقف بروژ عکس های مستهجنی که از لب تاب وی به دست آمده را برای واتیکان ارسال نماید. آیا واتیکان این اسقف مسیحی را مجازات خواهد کرد؟

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از هفته نامه کاتولیک “The Tablet” راجر وانگلووه، اسقف بروژ، در سال ۲۰۱۰ و به دنبال آزار جنسی چند ساله یک پسربچه از سمت خود استعفا داد و اکنون وزیر دادگستری بلژیک قصد دارد با ارسال عکس های مستهجنی که پس از بررسی های انجام شده از کامپیوتر شخصی  اسقف پیشین بروژ به دست آمده واتیکان را مجاب کند وی را مجازات کند.

راجر وانگلووه که به آزار جنسی دو تن از برادرزاده هایش در سال ۲۰۱۰ اعتراف کرد هم اکنون در فرانسه زندگی می کند.

وزیر دادگستری بلژیک گفت بروکسل آماده است عکس های مستهجنی که از لب تاپ راجر وانگلووه به دست آمده را برای اضافه شدن به پرونده وی به واتیکان ارسال کند.

این در حالی ست که پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، قرار است برای شرکت در شش صدمین سالروز تاسیس دانشگاه کاتولیک “لوون” به بلژیک سفر کند.

باید گفت آزار و اذیت جنسی کودکان در کلیساهای کاتولیک در سراسر جهان امر تازه ای نیست و پیش از این نیز بارها و بارها موارد گوناگون از آزار و اذیت کودکان از سوی اسقفان کلیساها در کشورهای مختلف گزارش شده است.

منبع: سرویس انگلیسی ادیان نیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.