خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دبیرکل شورای جهانی کلیساها: چرخه بی‌پایان خشونت و رنج در غزه باید به پایان برسد

دبیرکل شورای جهانی کلیساها در دیدار با محمود عباس، رئیس‌جمهور تشکیلات خودگردان فلسطین، بر ختم چرخه بی‌پایان خشونت و رنج در غزه تأکید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “Religion Media Center” دکتر “جری پیلای” دبیرکل شورای جهانی کلیساها که در یک سفر شش روزه به منطقه رفته روز گذشته در رام الله کرانه باختری با محمود عباس، رئیس جمهور تشکیلات خودگردان فلسطین، دیدار کرد.

دبیرکل شورای جهانی کلیساها همچنین در این سفر با دیگر رهبران مذهبی و سیاسی از جمله “آیزاک هرتزوگ”، رئیس جمهور رژیم اشغالگر صهیونیستی، ملاقات و گفت و گو کرد.

از سویی هم محمود عباس در دیدار با دبیرکل شورای جهانی کلیساها و هیأت همراهش گزارش تازه ای اوضاع جنگ در غزه را ارائه و بر توقف فوری حملات اسرائیل به پناهگاه های مسلمانان و مسیحیان و برقراری آتش بس در غزه تاکید نمود.

دکتر پیلای، عضو کلیسای پروتستان متحد در آفریقای جنوبی، از لزوم تلاش های بین المللی و منطقه ای برای توقف جنگ در غزه تاکید کرد.

محمود عباس از سویی بر آمادگی تشکیلات خودگردان فلسطین برای مذاکره با اسرائیل جهت استقرار صلح پایدار برای تمام مردم خبر داد.

شورای جهانی کلیساها انجمنی است که عمده کلیساهای مؤسس آن اروپایی و آمریکای شمالی بودند، اما امروز اکثر کلیساهای عضو در آفریقا، آسیا، کارائیب، آمریکای لاتین، خاورمیانه و اقیانوس آرام عضو آن هستند؛ اکنون ۳۵۲ کلیسای عضو این شوراست.

منبع: سرویس انگلیسی ادیان نیوز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.