خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هنوز صدای اذان و نماز از قدیمی‌ترین مسجد تخریب‌شده غزه شنیده می‌شود

ویدئوهای نشر شده در فضای مجازی نشان می دهد هنوز صدای اذان و اقامه نماز از قدیمی ترین مسجد غزه که اکنون بر اثر حملات اسرائیل به مخروبه ای بدل شده، شنیده می شود.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “Religion Media Center” قدمت مسجد جامع عمر در غزه به هزار و چهارصد سال پیش بر می گردد.

این مسجد در حملات نظامی اسرائیل به غزه به طور کامل ویران شده است.

“عارف”، پیش نماز مسجد جامع عمر، اما به همراه گروه کوچکی از نمازگزاران سجاده های خود را بر مخروبه های این مسجد پهن کرده نماز می خوانند.

براساس گزارش بیست و پنج ژانویه ۲۰۲۴ یونسکو از شروع حملات اسرائیل به غزه تاکنون “بیست و دو مکان، پنج مکان مذهبی، ده مکان تاریخی و هنری، دو انبار دارایی های فرهنگی، یک موزه و سه مکان باستان شناسی در غزه” در جنگ آسیب دیده است.

از سویی هم گزارشات برخی رسانه ها نشان می دهد اسرائیل به مکان های مذهبی مسیحیان از جمله کلیسای قدیمی و بزرگ مسیحیان در غزه نیز حمله کرده است.

در کنار اماکن مذهبی، بیمارستان ها نیز از حملات اسرائیل در امان نبوده اند.

گزارشات وزارت بهداشت فلسطین(حماس) نشان می دهد بیشتر قربانیان حملات نظامی و بمباران های اسرائیل در غزه زنان و کودکان می باشند.

منبع: سرویس انگلیسی ادیان نیوز

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.