خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ایالت آسام هند قانون ازدواج مسلمانان مربوط به دوران استعمار را لغو کرد

ایالت آسام در هند قانون ازدواج مسلمانان مربوط به دوران استعمار بریتانیا را لغو کرد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در مقابل مخالفت رهبران جامعه اقلیت که این طرح را تلاشی برای دوقطبی کردن رأی دهندگان پیش از انتخابات می خواندند؛ ایالت آسام هند قانون ۸۹ ساله ای را که اجازه ازدواج با افراد زیر سن قانونی را می داد، لغو کرد.

آسام که بالاترین درصد مسلمانان را در میان ایالت های هند با ۳۴ درصد دارد، قبلاً گفته بود که می خواهد قوانین مدنی یکسانی را برای ازدواج، طلاق، فرزندخواندگی و ارث اجرا کند، همانطور که ایالت اوتاراکند در اوایل این ماه انجام داد. وزیر ارشد آسام در روز شنبه در ایکس نوشت،:آسام قانون ثبت ازدواج و طلاق مسلمانان مربوط به سال ۱۹۳۵ را لغو کرد.

در سرتاسر کشور، هندوها، مسلمانان، مسیحیان و سایر گروه‌ها از قوانین و آداب و رسوم خود یا یک کد سکولار برای چنین موضوعاتی پیروی می‌کنند. حزب بهاراتیا جاناتا به رهبری نارندرا مودی، نخست وزیر نارندرا مودی، یک قانون مدنی یکسان را وعده داده است که اقلیت‌های مذهبی با آن مخالفت می کنند.

رهبران مخالف مسلمان می‌گویند لغو قانون ازدواج مربوط به دوران استعمار تبعیض آمیز است. بدرالدین اجمل، یک قانونگذار از آسام که رهبری جبهه دموکراتیک متحد را بر عهده دارد که عمدتاً برای اهداف مسلمانان تلاش می‌کند گفت: «آنها می‌خواهند رای دهندگان خود را با تحریک مسلمانان دو قطبی کنند، اما مسلمانان اجازه نمی‌دهند این اتفاق بیفتد».

گفتنی است از زمانی که حزب بهاراتیاجاناتا در هند به قدرت رسیده، وضعیت تبعیض علیه مسلمانان بدتر شده است. ماهی نیست که خبری از حمله به مسلمانان به بهانه ذبح گاو، صدای اذان یا حجاب به گوش نرسد. در این قانون نیز مسلمانان، حکومت محلی آسام را به تلاش برای ایجاد عمدی درگیری در آستانه انتخابات متهم می‌کنند.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.