خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استقبال از رمضان با اهدای قرآن به غیرمسلمانان در مسجد «ونیمبدی» هند

مسجد «ونیمبدی» هند برای آشنا کردن غیرمسلمانان با آداب و رسوم دینی از جمله روزه‌داری، درهای خود را در آستانه ماه مبارک رمضان به روی همه شهروندان باز کرده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، مسجد «ونیمبدی» هند برای آشنا کردن غیرمسلمانان با آداب و رسوم دینی از جمله روزه‌داری، درهای خود را در آستانه ماه مبارک رمضان به روی همه شهروندان باز کرده است.

این برنامه که توسط مرکز اطلاعات اسلامی «ونیمبدی» ترتیب داده شده، نشان دهنده تلاشی پیشگامانه برای پر کردن شکاف های جمعی و تقویت هماهنگی مذهبی در جامعه است.

رویکرد فعال مرکز اطلاعات اسلامی در ارائه این دعوت، بر تعهد به آموزش جامعه گسترده تر در مورد اسلام، به چالش کشیدن کلیشه ها و ترویج جامعه ای فراگیرتر تاکید می کند.

متولیان مسجد اعلام کردند که این رویداد در حقیقت یک سفر آموزشی به قلب عبادات اسلامی و زندگی اجتماعی مسلمانان است و بازدیدکنندگان می‌توانند همه پرسش‌های خود را در زمینه شعائر اسلامی از جمله نماز، روزه، حجاب و غیره مطرح کنند.

یکی دیگر از اهداف باز کردن درهای این مسجد به روی غیرمسلمانان، تاکید بر ارزش های اصلی دین اسلام یعنی سادگی، برابری و احترام به همه موجودات است.

در اولین روز بازدید از مسجد «ونیمبدی» برخی از رهبران مسیحی نیز حضور داشتند که موجب جذب بیشتر افراد با پیشینه‌های مذهبی مختلف شد.

به گفته متولیان مسجد،تقویت گفتگوهای بین ادیانی و احترام متقابل ادیان به یکدیگر یکی از دلایل برگزای این مراسم در آستانه ماه رمضان است.

به افرادی که از مسجد «ونیمبدی» بازدید می‌کنند، نسخه هایی از قرآن کریم داده می‌شود تا فرصتی برای تعمق در آموزه های اسلامی پیدا کنند.

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.