خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

یک سوم مساجد انگلستان مکانی برای عبادت زنان ندارند

یک سوم مساجد در انگلستان مکانی برای عبادت زنان ندارد و اکنون شبکه ای از زنان مسلمان با راه اندازی کاروزاری تلاش می کنند این روند را تغییر دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ردنا (ادیان نیوز)، به نقل از “Religion Media Center” این شبکه زنان در گزارش خود با عنوان “مسجد من در انگلیس” به تبعیض علیه زنان در زمینه مراکز عبادی اشاره کرده و امیدوارند این گزارش سبب اقدام عملی در رفع این تبعیض گردد.

براساس اطلاعات گزارش مذکور، پنجاه و نه درصد از شرکت کنندگان در همه پرسی وضعیت زنان و مساجد در انگلستان اذعان داشتند دوستان زن یا اعضای خانواده شان رفتارهای منفی و نادرست را در مساجد تجربه کرده اند.

نود و شش درصد پاسخ دهندگان به نظرسنجی نیز بر این باور بودند در اصول و قوانین اسلامی مانعی برای حضور زنان در مراسم عبادی زنان از جمله نماز و همچنین عضویت زنان در شوراهای مدیریت مساجد وجود ندارد.

خانم “جولی صدیقی” که کاروزار “مسجدم را باز کن” را راه اندازی کرده و از شبکه زنان خواهان تغییر در وضعیت زنان در مساجد انگلستان نیز حمایت می کند می گوید مشکل عدم وجود مکان مناسب برای عبادت زنان در مساجد انگلستان سالهاست وجود دارد.

این همه در حالی ست که براساس آمار رسمی برخی سازمان های دولتی در انگلستان جمعیت مسلمانان در این کشور روز به روز در حال افزایش است و پیش بینی می شود در چند سال آینده اسلام به دین پیشرو در این کشور تبدیل شود.

منبع: سرویس انگلیسی ادیان نیوز

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.