خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مروری بر اندیشه‌ها و رویکردهای تمدنی در ۸ کشور اسلامی

پیش نشست اول نخستین جشنواره بین‌المللی تمدن نوین اسلامی با موضوع «مروری بر اندیشه‌ها و رویکردهای تمدنی در ۸ کشور اسلامی» ۲۰ اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، در راستای برگزاری نخستین جشنواره بین‌المللی تمدن نوین اسلامی با محوریت (در مسیر شبکه تجارب تمدن نوین اسلامی)، پیش نشست اول آن با موضوع «مروری بر اندیشه‌ها و رویکردهای تمدنی در ۸ کشور اسلامی» برگزار می‌شود.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با عنوان رویکرد تحولی در تحولات این سازمان و ابوالحسن خلج منفرد، رئیس اداره‌کل همکاری‌های علمی و دانشگاهی با عنوان معرفی جشنواره بین‌المللی تمدن نوین اسلامی سخنرانی می‌کنند.

در ادامه، مقالات حبیب الله بابایی با موضوع مروری بر اندیشه‌ها و رویکردهای تمدنی در جمهوری اسلامی ایران، مختار شیخ حسینی با موضوع مروری بر اندیشه‌ها و رویکردهای تمدنی در آفریقا عربی : مصر، تونس، عربستان و عراق و رسول نوروزی با موضوع مروری بر اندیشه‌ها و رویکردهای تمدنی در ترکیه ارائه می‌شود.


همچنین، حسن رضایی با موضوع نگاهی به نظام‌های آموزشی با رویکرد تمدنی در جهان اسلام، سجاد صفارهرندی با موضوع کنشگری هنرمندان در سیر تکوین تمدنی جهان اسلام و محمدرضا بهمنی، معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با موضوع مروری بر اندیشه‌ها و رویکردهای تمدنی در شرق آسیا : اندونزی و مالزی به ارائه مقالات خود خواهند پرداخت.
پیش نشست «مروری بر اندیشه‌ها و رویکردهای تمدنی در ۸ کشور اسلامی» با همکاری مشترک جامعه المصطفی(ص) العالمیه، حوزه هنری انقلاب اسلامی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار می‌شود.
این نشست تخصصی، روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه جاری ساعت ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سالن جلسات ساختمان شهید رحیمی برگزار خواهد شد و از طریق بستر مجازی اسکای روم به نشانی اینترنتی https://www.skyroom.online/ch/alhoda_1401/icro_culture در دسترس علاقه‌مندان است.

منبع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.