خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خشم کلیسای ارتدوکس یونان از به صلیب کشیدن یک زن باردار در پوستر تبلیغاتی!

به صلیب کشیدن یک زن باردار در پوستر تبلیغاتی فیلم مستند “جسم های هرزه” با نویسندگی و کارگردانی الیناس پسکوه، که قرار است هفته آینده در چارچوب جشنواره فیلم مستند تسالونیک نمایش داده شود، خشم کلیسای ارتدوکس یونان را برانگیخت.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، به صلیب کشیدن یک زن باردار در پوستر تبلیغاتی فیلم مستند “جسم های هرزه” با نویسندگی و کارگردانی الیناس پسکوه، که قرار است هفته آینده در چارچوب جشنواره فیلم مستند تسالونیک نمایش داده شود، خشم کلیسای ارتدکس یونان را برانگیخت.

تولیدکننده این فیلم مستند، پوستر را در فیسبوک شخصی خود منتشر کرد و با واکنش شدید کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد. متروپل شهر تسالونیک آقای تئوفیلوس نامه‌ای به خانم الیز زالاندو، رئیس جشنواره فیلم مستند تسالونیک، نوشته است که این پوستر باعث آسیب شدید به احساسات مسیحیان می‌شود و با اعتقادات مسیحیت ارتدکس در تضاد است.

متروپل شهر تسالونیک، آقای تئوفیلوس، در نامه‌ای به خانم الیز زالاندو، رئیس جشنواره فیلم مستند تسالونیک، این پوستر را توهین به مقدسات مسیحیت و نقض احترام به سمبل‌های مذهبی دانسته است.

وی تأکید کرده که تصویر زن نیمه‌برهنه‌ای که شباهت به مریم مقدس دارد، بر روی صلیب، نمادی مقدس در باور مسیحیان، توهینی آشکار به مقدسات آنان تلقی می‌شود و این اقدامات هنرمندان، توهین به مقدسات مسیحیت ارتدکس و نقض احترام به سمبل‌های مذهبی است و خواهان عدم نمایش این پوستر در جشنواره شده است.

متروپل شهر تسالونیک افزوده که در مسیحیت ارتدکس و سنت، آزادی یک ایده نبوده بلکه آذادی احترام به مقدسات و سمبل‌های مذهبی اساسی است.

در پایان، او از رئیس جشنواره فیلم مستند تسالونیک خواسته است که از توهین به مقدسات، حضرت عیسی و اعتقادات مسیحی خود پرهیز کرده و پوستر مذکور را در جشنواره نصب نکند.

با این حال، کریستوس دیماس معاون وزیر فرهنگ در امور فرهنگ معاصردر پاسخ به سوالی در مورد جنجال اخیر پیرامون پوستر یکی از فیلم‌های جشنواره فیلم مستند تسالونیکی، ضمن تأکید بر احترام به استقلال جشنواره و عدم دخالت در سیاست‌های آن، حمله به یک پلیس و رهبر اپوزیسیون را به شدت محکوم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسئولیت انتخاب پوستر بر عهده سازندگان فیلم است، با هرگونه مداخله در هنر، از جمله در مورد این پوستر، مخالفت کرد.

معاون وزیر همچنین با تأکید بر آزادی بیان به عنوان یک اصل اساسی در یک دموکراسی، گفت که هنر باید آزاد و بدون قید و شرط باشد و می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

وی در پایان با اشاره به بلوغ جامعه یونان، گفت که این جامعه می‌تواند با ایده‌های مختلف، حتی آنهایی که با اعتقادات مذهبی آنها همخوانی ندارد، کنار بیاید و نیازی به مداخله از سوی دولت نیست.

لازم به ذکر است در ما های اخیر و با تصویب قانون آزادی ازدواج همجنسگرایان، شکاف بین دولت و کلیسای ارتدوکس یونان هر روز عمیق تر شده به گو نه ای که کلیسا در آئین عبادی یکشنبه قبل از شروع روزه داری بر خلاف سنت معمول از هیچ یک از دولتمردان دعوت به عمل نیاورد.

منبع جامعه و فرهنگ ملل
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.