خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تأکید دبیرکل سازمان همکاری اسلامی بر اهمیت مبارزه با اسلام‌هراسی

حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در پیامی به مناسبت روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی بر اهمیت همبستگی جهانی در مقابله با این پدیده خطرناک تأکید کرد.

به گزارش ردنا (ادیان ینوز)، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در پیام خود گفت: این رویداد فرصتی برای همبستگی با قربانیان پدیده اسلام‌هراسی، حوادث و اقدامات خشونت‌آمیز و ارعاب با انگیزه نفرت و تعصب دینی است.

وی از قطعنامه ۷۶/۲۵۴ مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای تعیین ۱۵ مارس به عنوان روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی تقدیر و این اقدام را گامی تعیین‌کننده در زمینه مبارزه با تحریک به نفرت، تبعیض و خشونت به دلایل دینی توصیف کرد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در ادامه با اشاره به این که گسترش فزاینده نفرت و تعصب مایه نگرانی است، گفت: اسلام‌هراسی و سایر اشکال بیگانه‌هراسی برای برخی به یک پدیده عادی تبدیل شده است.

وی در پایان پیام خود از همه اعضای جامعه بین‌المللی خواست تا برای مقابله با پدیده اسلام‌هراسی و تقویت ارزش‌های مدارا، تفاهم و همبستگی میان ادیان و فرهنگ‌ها، تلاش‌ها را یکپارچه کرده و اقدامات و تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

یادآوری می‌شود، سازمان ملل متحد اسفند سال ۱۴۰۰ با صدور قطعنامه‌ای ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) را به عنوان روز جهانی مقابله با اسلام‌هراسی تعیین و نامگذاری کرد که این تصمیم نقطه عطفی در مبارزه با اسلام‌هراسی در سطح بین‌المللی است.

مجمع عمومی سازمان ملل این قطعنامه را با عنوان «روز بین‌المللی مقابله با اسلام‌هراسی» و با اجماع به تصویب رساند. بر اساس این قطعنامه، امروز ۱۵ مارس روز بین‌المللی مقابله با اسلام‌هراسی تعیین و نامگذاری شد. قطعنامه یادشده هرگونه اظهارات تنفرآمیز و خشن علیه مسلمان را محکوم می‌کند و خواستار تقویت تلاش‌های بین‌المللی برای ارتقای مدارا، تحمل و صلح شده است.

اکنون دو سال پس از تصویب و تعیین روز بین المللی مقابله با اسلام‌هراسی، پیش‌نویس قطعنامه اقدامات برای مبارزه با اسلام‌هراسی با ۱۱۵ رأی مثبت، ۴۴ رأی ممتنع و بدون هیچ رأی مخالفی در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید.

امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد از تصویب پیش‌نویس قطعنامه اقدامات مبارزه با اسلام‌هراسی حمایت کرد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در توضیح رأی جمهوری اسلامی ایران پیش از تصویب پیش‌نویس قطعنامه اقدامات مبارزه با اسلام‌هراسی افزود: اجازه دهید حمایت کامل خود را از ابتکار پیشنهادی اعضای سازمان همکاری اسلامی برای انجام اقدامات پیگیری جهت رسیدگی به روند رو به رشد نابردباری و تعصب علیه اسلام و مسلمانان در سراسر جهان که چالشی دلهره‌آور برای جامعه بین‌المللی است، تکرار کنم.

منبع ایکنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.