خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اتحاد اسرائیلی‌ها و ملی‌گرایان هندو برای پیروزی ترامپ

نشریه اینترنتی نیوعرب نوشت: این روزها اسرائیلی‌ها و ملی‌گرایان هندو دست به دست هم داده و برای پیروز کردن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری با هم متحد شده‌اند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، آرون کوندنانی در این زمینه عقیده دارد که گروه‌های سیاسی طرفدار اسرائیلی‌ها و البته ملی‌گرایان هندو با هم متحد شده و با دنبال کردن دستورالعمل‌های دونالد ترامپ به دنبال این هستند که با پیروی از برنامه‌هایی که علیه جوامع مسلمان تنظیم شده، راه او را به سمت کاخ سفید هموار کنند.

دونالد ترامپ تقریباً به طور قطعی به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انتخاب خواهد شد. این به خودی خود یک واقعیت قابل توجه است. او توانسته یک حزب راست‌گرا و نهادهای محافظه‌کار تابع آن را در قالب یک جنبش نئوفاشیستی با هم متحد کند.

با این حال با وجود همه نگرانی‌هایی که محبوبیت ترامپ در جوامع لیبرال ایجاد می‌کند، تمرکز زیادی روی گسترش جنبش او در جهت‌های جدید وجود ندارد.

در این میان به طور خاص می‌‌توان به شماری از سیاستمداران و فعالان طرفدار ترامپ اشاره کرد که به طور خلاقانه‌ای به دنبال جلب حمایت و پذیرش سیاست‌های او در حوزه‌های جدید- خارج از پایگاه محافظه‌کاران مسیحی سفیدپوست همیشگی او- هستند.

از این افراد می‌‌توان الیز استفانیک نماینده جمهوری‌خواه کنگره را مثال زد- که در حال حاضر در سی و نه سالگی رتبه چهارم جمهوری‌خواهان را در مجلس نمایندگان دارد و خودش را به عنوان یک همراه سیاسی بالقوه برای دونالد ترامپ معرفی کرده است.

او اوایل امسال به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که قطعاً اگر معاون رئیس‌جمهور بود، انتخابات ۲۰۲۰ را تایید نمی‌کرد. در واقع او با این صحبت تمایل خود را برای حمایت از کودتای ترامپ اعلام کرد.

ماه گذشته، او در کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران مورد تشویق شدید مخاطبان شعار «ماگا» قرار گرفت- که به طرفداران دونالد ترامپ اطلاق می‌شود که شعار می‌دهند «آمریکا را دوباره بزرگ می‌کنیم». الیز استفانیک کاملاً در منتهی‌الیه جناح راست افراطی سیاست ایالات متحده قرار دارد.

با این حال، در دسامبر گذشته حتی نیویورک‌تایمز لیبرال هم پس از صحبت‌های او علیه مدیران دانشگاه- به بهانه کم کاری و کوتاهی در جلوگیری از اقدام دانشجویانی که در اعتراض به جنگ اسرائیل علیه غزه شعار «انتفاضه» می‌دادند- از او حمایت و در واقع از او را «صدای عقل» توصیف کرد.

به نظر می‌رسد که درخواست برای سرکوب فعالان طرفدار فلسطین یکی از راه‌هایی است که سیاستمداران «ماگا» را با لیبرال‌ها و به‌خصوص گروه‌های «پروگرسیو» و «پیشرو»- البته به جز در مورد فلسطین- پیوند می‌دهد.

بیشتر جمعیت گروه‌های «پروگرسیو به استثنای فلسطین» به ترامپ رای نخواهند داد. اما اگر استفانیک نامزد معاونت ریاست‌جمهوری باشد، این امر ترامپ را قادر خواهد ساخت به افکار صهیونیست‌های لیبرال و شاید حامیان مالی دموکرات‌ها نفوذ کند.

مثال دیگر ویوک راماسوامی است. در ژانویه، او به مبارزات انتخاباتی خود پایان داد و از ترامپ حمایت کرد. این جوان سی و هشت ساله احتمالاً در دولت آینده ترامپ نقشی مهم خواهد داشت.

 

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.