خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

توییتر حساب یکی از دوستان «عامل کشتار مسلمانان» در نیوزیلند را بازیابی کرد

توییتر یا ایکس حساب یک موعظه‌گر افراطی و اسلام ستیز اتریشی را بازگرداند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، ایلان ماسک، مالک X در پاسخ به یکی از توییت های یک اتریشی راست افراطی که قبل از حمله سال ۲۰۱۹ از عامل کشتار مسلمانان نیوزیلند کمک مالی دریافت کرده و با او ارتباط برقرار کرده بود، حساب X او را بازیابی کرد.

مارتین سلنر نیانگذار جنبش موسوم به هویت گرا که برتری گروه‌های قومی اروپایی را تبلیغ می‌کند، در سال ۲۰۲۰ تحت مدیریت سابق توییتر همراه با ده‌ها حساب کاربری دیگر مرتبط با این جنبش از توئیتر محروم شد.

سلنر در سال ۲۰۱۹ توسط مقامات اتریشی به ظن همکاری با تروریست شهر کرایست چرچ به نام برنتون تارانت و بخشی از یک سازمان تروریستی مورد بازرسی قرار گرفت. سلنر دست داشتن در این حمله را رد کرده است. در حمله تارانت استرالیایی به دو مسجد النور و لینوود ۵۱ مسلمان کشته شدند. این تروریست ۱۷ دقیقه از عملیات کشتار خود را نیز در فیسبوک به طور زنده پخش کرده بود.

حالا توییتر تحت مدیریت ایلان ماسک این حامی تروریسم را به این شبکه اجتماعی بازگردانده است. سلنر هفته گذشته ماسک را به خاطر بازگردانی حساب X خود ستایش کرد. او اکنون یک تیک آبی مرتبط با حساب های پولی و ۵۱۰۰۰ دنبال کننده دارد.

منبع شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.