خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیت الله رمضانی: معلمان نقش مهمی در رشد ملکوتی انسان‌ها دارند

آیت الله رمضانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت استاد مرتضی مطهری طی نشستی در دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد: معلمان نقش مهمی در رشد ملکوتی انسان‌ها دارند. چراکه معلم احیاگر و حیات بخش است. معلم بر گردن متعلم حق حیات دارد. پدر، انسان را به عرصه ماده می‌آورد و معلم انسان را از ملک به ملکوت وارد می‌کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز

به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب، مراسم گرامی‌داشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری با سخنرانی آیت الله حسن رمضانی از اساتید برجسته فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب موسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب و اساتید این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم آیت الله رمضانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت استاد مرتضی مطهری، معلمان را مجاهدان عرصه علم و فرهنگ دانست و برای ایشان آرزوی موفقیت کرد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) بیان داشت: امام صادق با بیان حدیث «مَن تَعَلَّمَ العِلمَ و عَمِلَ بِهِ و عَلَّمَ للّه، دُعِیَ فی مَلَکوتِ السَّماواتِ عَظیما، از حقیقت مقام معلم پرده برداشته است. در این حدیث شریف آمده است که هر که براى خدا علم بیاموزد و به آن عمل کند و به دیگران آموزش دهد، در ملکوت آسمانها به بزرگى یاد شود و گفته می‌شود که براى خدا آموخت، براى خدا عمل کرد و براى خدا آموزش داد.

آیت الله رمضانی ادامه داد: این سخنان تعارف نیست، بلکه یک حقیقت است. چراکه انسان دارای دو بُعد ملکی و ملکوتی است. بُعد ملکوتی انسان با علم و عمل و اخلاص رشد و تکامل و تعالی پیدا خواهد کرد. همانطور که بدن انسان با خوردن نان و غذا و آب بُعد ملکی رشد می کند با علم نیز بعد ملکوتی رشد کرده و تکامل پیدا خواهد کرد.

وی گفت: معلمان نقش مهمی در رشد ملکوتی انسان‌ها دارند. چراکه معلم احیاگر و حیات بخش است. معلم بر گردن متعلم حق حیات دارد. پدر، انسان را به عرصه ماده می‌آورد و معلم انسان را از ملک به ملکوت وارد می‌کند.

وی با اشاره به خاطرات‌شان با علامه حسن زاده آملی بیان داشت: یاد علامه حسن‌زاده آملی به‌عنوان معلم بسیار برای بنده شیرین و دلنشین است. چرا که ایشان خود نیز هیچ‌گاه اساتید خود را فراموش نکرده و از آنها به عنوان راهنمای انسانی یاد‌ می‌کردند.

آیت الله رمضانی در پایان با اشاره به آداب متعلم در برابر معلم افزود: اولین قدم در تعلم سکوت است. همچنین خالص کردن نیت، عمل کردن به هر میزان از علم، خوش اخلاقی، حضور با طهارت در مجلس درس و در نهایت رعایت مراتب احترام و تواضع به استاد از آداب متعلم در برابر معلم است و ان‌شاءالله که متعلمین محترم از این نکات مهم غافل نشوند.

گفتنی است در پایان این مراسم از استادان برتر دانشگاه تجلیل شد.

منبع روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.