خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

رئیس انجمن آشوریان: عهدنامه امام علی باید در سازمان ملل نصب شود

یوناتن بت کلیا «رئیس انجمن آشوریان تهران» در جمعی از شخصیت‌های برجسته و بزرگان ادیان توحیدی، گفت: افتخار ما این است که وارث‌ عهدنامه‌ای از امام علی(ع) هستیم. این عهدنامه منشوری است که باید در سازمان ملل نصب شود.

به گزارش سرویس اجتماعی ردنا (ادیان نیوز)، جمعی از شخصیت‌های برجسته و بزرگان ادیان توحیدی، در جریان آیین بزرگداشت شهدای خدمت گرد هم آمدند.

«یوناتن بت کلیا» در این جلسه اظهار کرد: افتخار ما این است که وارث‌ عهدنامه‌ای از امام علی(ع) هستیم که در آن می‌فرماید: هرکسی مفاد این عهدنامه را انجام ندهد از من نیست، این عهدنامه منشوری ارزشمند است که امیدوارم بنیاد ایران‌شناسی آن را به همه زبانهای زنده ترجمه کند، این عهدنامه منشوری است که باید در سازمان ملل نصب شود.

رئیس انجمن آشوریان تهران ادامه داد: خصوصیات آیت الله رئیسی همان مواردی بود که در آن عهدنامه دیدیم، وقتی آن شهید رئیس قوه قضائیه بود من نماینده مجلس بودم و ما به اتفاق جامعه زردشتی، یهودی و ارمنی درخواست دیدار کردیم و شاید جزو اولین هایی بودیم که ما را پذیرفتند.

وی افزود: آیت الله رئیسی برای ادیان توحیدی ضیافت شام برگزار کرد، شاید آن شهید در مجامع ما حضور اندکی یافت اما همان دیدار و ضیافت شام که برگزار کرد بسیار ارزشمند بود و آن شهید صد در صد از مفاخر بزرگ ایران بود، من همچنین چندین سفر با شهید امیرعبدالهیان داشتم، البته وقتی که آن شهید معاونت امور بین الملل مجلس را عهده دار بودند هفته ای یکبار جلساتی را با ایشان داشتم، او انسانی بود که مردم را جذب می‌کرد.

یوناتن بت کلیا در پایان تصریح کرد: ۶۸ کشور برای مراسم تشییع شهدای خدمت و شهید امیرعبدالهیان آمدند، او انسانی شریف و بی نظیر بود، انسانی که حیف بود که زود رفت، همچنین آیت‌الله آل‌هاشم انسان بزرگی بود، ارومیه به خاطر او یک روز تعطیل اعلام کرد، علت این بود که شهید آل هاشم انسان بزرگی بود، امیدوارم این شهیدان برای ما الگو باشند که بتوانیم خدمتگزار مردم باشیم.

منبع شبستان
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.