خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

صدور فتوای جهاد علیه طالبان افغانستان | ماجرا چیست؟

رئیس سابق انسجام امور مساجد افغانستان علیه طالبان فتوای جهاد داد!

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، بر اساس ویدئویی که به تازگی در کانال پایگاه خبری نگاه افغانستان در یوتیوب منتشر شد، «فضل کریم سراجی»، رئیس سابق انسجام امور مساجد افغانستان روز یکشنبه، در سخنرانی خود علیه طالبان فتوای جهاد داد.

بر اساس گزارش رسانه‌های مختلف، «فضل کریم سراجی»، رئیس سابق انسجام امور مساجد افغانستان در سخنرانی خود در مشهد ایران این فتوا را صادر کرد.

در ویدئویی که از سخنرانی این روحانی افغانستان منتشر شده، می‌بینیم که او می‌گوید صدها فرمانده کشته شده جبهه مقاومت به خانه و حریم کسی تجاوز نکرده بودند.

وی افزود: «چند متجاوز از صدها کیلومتر راه دورتر آمدند و آن‌ها را در خانه، ده و روستای خودشان کشتند.»

رئیس سابق مساجد افغانستان که این سخنان را در تجمعی در میان مهاجران افغان در مشهد ایران اظهار کرده، همچنین گفته است: « خداوند به کسانی که مورد ظلم قرار گرفته‌اند اجازه داده است که تا رسیدن به حق خود در برابر ظالم و متعدی بجنگند.»

وی در سخنان خود همچنین گفته است: «از جانب خداوند و پیامبر اسلام به مردم اجازه داده شده است که در برابر ظالم بجنگند تا زمانی که حق خود را به دست می‌آورند.»

این عالم دینی همچنین با اشاره بر محدودیت‌های شهروندان افغانستان در داخل کشور گفته است: «بالاتر از این ظلم چیست که مالک زمین پدری‌ات نباشی و اجازه زرع زمینت را نداشته باشی؟»

منبع alainpersian
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.