خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ فرانسیس به جنوب شرق آسیا می‌رود

واتیکان اعلام کرد: پاپ فرانسیس است قرار است به جنوب شرق آسیا سفر کند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ رویترز نوشت: پاپ فرانسیس روز دوشنبه برای دیدار از چهار کشور جزیره ای در جنوب شرقی آسیا عازم سفری با هدف تشویق به اقدام جهانی در مورد تغییرات اقلیمی می شود.

پاپ فرانسیس ۸۷ ساله که از مشکلات سلامتی از ناحیه ریه و زانو رنج می‌برد و ماه‌ها است که از ویلچر برای آمدوشد استفاده می‌کند در طی ۱۲ روز از ۲ تا ۱۳ سپتامبر، فرانسیس نزدیک به ۳۳۰۰۰ کیلومتر (۲۰۵۰۰ مایل) سفر خواهد کرد تا از اندونزی، پاپوآ گینه نو، تیمور شرقی و سنگاپور بازدید کند. به نوعی این طولانی‌ترین سفر فرانسیس از زمانی است که پاپ شده است.

دستیاران پاپ می گویند که او می خواهد به درخواست های خود برای مقابله با خطرات گرم شدن سریع جهان و به ویژه حمایت از آسیب پذیرترین افراد ادامه دهد. در کشورهایی که در تور مسافرتی وی قرار دارند، این خطرات شامل بالا آمدن سطح آب دریاها و امواج گرما و طوفان های شدید و غیرقابل پیش بینی است.

جاکارتا، پایتخت اندونزی که سفر از آنجا آغاز می‌شود، در سال‌های اخیر سیل فاجعه‌باری را تجربه کرده و به آرامی در حال غرق شدن است به طوریکه دولت را بر آن داشته تا پایتخت جدیدی به ارزش ۳۲ میلیارد دلار بسازد.

فرانسیس قرار است در طول این سفر در بیش از ۴۰ رویداد شرکت کند. ماسیمو فاجیولی، محقق ایتالیایی که دوران پاپ را از نزدیک دنبال کرده است، معتقد است: «این یک نمایش قدرت برای پاپ فرانسیس است.»

فاجیولی می‌گوید: هیچ پاپی در چنین سنی به خارج از کشور سفر نکرده است. بندیکت شانزدهم، سلف فرانسیس، در ۸۵ سالگی استعفا داد. ژان پل دوم که از بیماری پارکینسون رنج می برد، آخرین سفر خود را به خارج از کشور در ۸۴ سالگی انجام داد.

گفتنی است این تور، چهل و پنجمین سفر خارجی فرانسیس از زمان انتخاب شدنش به مقام پاپی در مارس ۲۰۱۳ خواهد بود.

این خبر را در رویترز ببینید

به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.