خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسقف اعظم کلیسای ارامنه کاتولیک: اسلام در زمینه احترام به سالمندان هیچگونه مرزبندی ندارد

نماینده پاپ و اسقف اعظم کلیسای ارامنه کاتولیک در ایران به مناسبت هفته سلامت، گفت: در دین مقدس اسلام در زمینه احترام به سالمندان هیچگونه مرزبندی ندارد و همه این اقشار از جمله اقلیت‌های مذهبی دارای جایگاه و منزلت اجتماعی‌ هستند و باید با همه توان برای خدمات‌رسانی شایسته به آنان تلاش کرد تا آنان به این حس خوب دست یابند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوزسرکیس داویدیان «اسقف اعظم کلیسای ارامنه کاتولیک» به مناسبت هفته سلامت اظهار کرد: با توجه به سکونت بخش زیادی از هموطنان ارمنی و مسیحی در منطقه ۶ تهران اقدامات خوبی در زمینه ارتقای سطح زندگی انجام شده و امیدواریم این تلاش‌ها و افزایش امکانات به مردم تهران و هموطنان مسیحی و ارمنی ادامه داشته باشد.

سیدمرتضی روحانی شهردار پهنه مرکزی پایتخت با تبریک هفته ملی سالمند به همه گنجینه‌های شهر گفت: در دین مقدس اسلام در آیات الهی و کلام معصومین و ائمه اطهار(ع) در زمینه حفظ احترام، حسن اخلاق، مهربانی و نگهداشتن حرمت سالمندان و موسپیدان، نکات و موضوعات مختلفی مطرح شده است؛ بنابراین اهمیت آن مربوط به یک روز و یک هفته و مناسبت خاص نیست و به همه زمان‌ها اختصاص دارد.

وی افزود: در دین مقدس اسلام در زمینه احترام به سالمندان هیچگونه مرزبندی ندارد و همه این اقشار از جمله اقلیت‌های مذهبی دارای جایگاه و منزلت اجتماعی‌ هستند و باید با همه توان برای خدمات‌رسانی شایسته به آنان تلاش کرد تا آنان به این حس خوب دست یابند.

شهردار منطقه ۶ تهران با اشاره به سکونت جمعی از اقلیت‌های مذهبی در نقاط مختلف منطقه گفت: در بین آنان خانواده‌های معظم شهدا نیز وجود دارند که فرزندان‌شان را در راه خدا و حفظ کیان و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نثار کرده‌اند و همه ما مدیون خون پاک و مطهر این شهیدان هستیم.

نماینده+پاپ+در+ایران

وی با بیان گوشه‌ای از اقدامات و برنامه‌های متنوع معاونت اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ تهران در راستای خدمت مطلوب به سالمندان، افزایش روحیه و نشاط آنان درجامعه و همچنین ارتقا سطح سلامت و بهداشت و تلاش در جهت جلب مشارکت آنان در برنامه‌ها، افزود: به همت مدیران اداره‌های سلامت، ورزش، فرهنگی، آموزش‌های شهروندی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بانوان شهرداری منطقه شش در طول سال و در مناسبت‌های خاص از جمله هفته سالمند، برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود که نمونه آن بازدید و عیادت از سالمندان آسایشگاه جیلوییان با تلاش اداره سلامت این منطقه بوده است.

مهدی بصیری معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه۶ تهران نیز با گرامیداشت هفته سالمند گفت: اینگونه مناسبت‌ها فرصت مناسبی است تا با همه دل‌مشغولی‌ها و مسایل روزمره زندگی، به سالمندان جامعه توجه بیشتری داشته باشیم، هرچند احترام و توجه به آنان محدود به مکان و زمان نیست، اما در چنین مناسبتی که با سالمند نامگذاری شده باید تلاش کنیم که روز و هفته خاطره ساز و ماندگاری را در ذهن آنان ترسیم کنیم.

در هفته ملی سلامت جمعی از مدیران شهری شهرداری منطقه ۶ تهران به منظور بازدید و عیادت از سالمندان اقلیت‌های مذهبی ساکن در پهنه مرکزی پایتخت چند ساعتی را در فضای گرم و صمیمانه آسایشگاه چیلوییان گذراندند.

منبع ایرنا
به خواندن ادامه دهید
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.