خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پلیس نیویورک برنامه جاسوسی از مسلمانان را اصلاح می‌کند

 به گزارش ادیان نیوز، بنابر توافق انجام شده، نیروی پلیس بزرگترین شهر آمریکا موافقت کرد تا با اتخاذ تدابیر حفاظتی، از انجام جاسوسی از مسلمانان تنها بر مبنای دین آن‌ها خودداری کند.
 پلیس نیویورک همچنین موافقت کرد تا با ایجاد یک دیده‌بان مدنی مستقل، فعالیت‌های مقابله با تروریسم اداره پلیس نیویورک مورد نظارت قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که اقدامات پلیس منطبق با قانون اساسی و هماهنگ با این توافق است.
 حنا شمسی، مدیر پروژه امنیت ملی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این توافقی برای مسلمانان نیویورک و همه شهروندان نیویورکی است که حق دارند آزادانه و بدون جاسوسی تبعیض‌آمیز پلیس، زندگی و بدون ترس به اعتقادات دینی خود عمل کنند.
 
اجرای این توافق منوط به تأیید از سوی یک دادگاه فدرال آمریکا است.
 بیل دبلاسیو، شهردار نیویورک در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: ما موظف به تقویت ارتباطات میان نهادها و جمعیت‌های دینی هستیم تا همه شهروندان احساس امنیت و احترام کنند.
 دبلاسیو پس از بر عهده گرفتن مسؤولیت شهرداری نیویورک در سال ۲۰۱۴، گفته بود به برنامه بحث‌برانگیز جاسوسی از مسلمانان از سوی پلیس خاتمه می‌دهد./۹۸۲/ب۱۰۲/د
منبع: رسا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.