خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آموزش احترام به ادیان در مدرسه‌ای در آلمان

به گزارش ادیان‌نیوز به نقل از پایگاه خبری میدل ایست آنلاین، یک مدرسه کاتولیکی در برلین دانش آموزانی از ادیان مسیحی، اسلام و یهودی را گرد هم آورده و می‌کوشد احترام به پیروان ادیان مختلف را به دانش آموزان این مدرسه آموزش دهد.
پایگاه خبری میدل ایست آنلاین نوشت: این مدرسه آلمانی در آموزش‌های خود می‌کوشد با اشاره به اختلافات موجود بین مذاهب به دانش‌آموزان یاد بدهد که باید به دوستان خود با هر مذهبی که باشند، احترام بگذارند.
در این مدرسه دانش‌آموزان علاوه بر خواندن و نوشتن، موسیقی را نیز آموزش می‌بینند. تنها کلاسی که در آن دانش آموزان از یکدیگر جدا می‌شوند آموزش اصول دین است به این ترتیب که دانش‌آموزان مسلمان درسی به نام دین اسلام و دانش‌آموزان یهودی درسی به نام دین یهود دارند و سایر دانش‌آموزان نیز از آموزش دین مسیح استفاده می‌کنند.
به نوشته میدل‌ایست، آموزش مذهبی در مدارس آلمان الزامی است و هر دانش‌آموزی باید در آن مشارکت داشته باشد اما در صورت درخواست خانواده‌ها، کودکان می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت نداشته باشند.
سپاستین هوبراک معلم درس دین یهود این مدرسه را تجربه‌ای انقلابی و برنامه‌ای منحصر به فرد توصیف کرد.
به گفته وی این تجربه موجب تقویت هویت مذهبی هر یک از دانش‌آموزان و نیز آشنایی آنان با آئین و اصول مذهبی سایر ادیان می‌شود.
ونفرد ویربورگ مسئول آموزش مذهبی در این مدرسه کاتولیکی گفت که هدف از چنین تجربه‌ای ایجاد اختلافات مذهبی نیست بلکه تلاش می‌شود به کودکان یاد داده شود که چگونه با وجود اختلافات مذهبی کنار یکدیگر بوده و آموزش ببینند و برای هم کلاسی های خود احترام قائل باشند.
آنیت عبد الرحمن، مسوول آموزش دین اسلام نیز ابراز امیدواری کرد که این برنامه آموزشی بتواند حس احترام کودکان به سایر ادیان و پیروان آن را تقویت کند.
در این میان برخی از محافل آلمان با اعتراض به این برنامه آموزشی اعلام کردند که هم زیستی مذهبی اکنون در محل سکونت مهاجران در آلمان در جریان است و کاری که اکنون در این مدرسه کاتولیک صورت می گیرد موجب تقویت تفرقه می شود تا همبستگی.
اما یکی از مسوولان این مدرسه کاتولیکی در پاسخ به این انتقادها گفت که برنامه ای که این مدرسه برای ثبت نام و گرد هم آوردن دانش آموزان با ادیان مختلف در پیش گرفته است این است که به آنان یاد بدهد که هر یک ازما حق داریم که به شکلی که می خواهیم فکر کرده و رفتار کنیم و برای پیروان ادیان دیگر نیز این حق را قائل شویم.
در این مدرسه هر یک از پیروان ادیان مختلف در آیین ها و اعیاد رسمی خود می توانند در مدرسه حاضر نشده و غیبت کنند و این فرصت مغتنمی است که دلیل غیبت برخی از دانش آموزان به سایر هم کلاسی های آنان توضیح داده شود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.