خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسلام به مدارس چچن رسید

در یک تعارض آشکار با قوانین سکولار روسیه، دولت مورد حمایت روسیه درکشور چچن قصد دارد تا در نظام جدید آموزشی خود در مدارس، از دروس اسلامی نیز استفاده کند.

به گزارش ادیان‌نیوز به نقل از اسلام‌آنلاین، به نظر می‌رسد که این تصمیم جدید دولت چچن با هدف مبارزه علیه رشد افراطی‌گری اسلامی در این کشور است. یکی از چهارصد و بیست معلم استخدام شده از مدارس مذهبی برای تدریس تاریخ مذهبی در مدارس در این ارتباط گفت: مقامات دولتی نه تنها اجازه تدریس به آنها را داده بلکه از آنها خواسته تربیت اخلاقی دانش آموزان مدرسه را نیز به عهده بگیرند.

وی همچنین در ادامه اظهارات خود گفت: این مسایل به وی اجازه خواهد داد تا به کنترل ظاهر نیمی از دانش آموزان که دختران هستند نیز اقدام کند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری اسلام آنلاین، رمضان کادیرف، رییس جمهور چچن که خود یکی از حامیان اصلی این نظام جدیدی آموزشی است از حمایت ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه نیز برخوردار است.

حمایت مقامات بلند پایه روسیه در حالی است که رویکرد این سیستم آموزشی در مغایرت با مساله جدایی دین از سیاست، یعنی سیاست اصلی دولت روسیه است.

پس از وقوع دو جنگ مرگبار علیه چچن توسط روسیه، که منجر به کشته شدن هزاران تن از مسلمانان چچن شد، این کشور هنوز هم پایگاه اسلام گرایی محسوب می شود. مساجد در این کشور همواره مملو از نمازگزاران است و حجاب در میان زنان چچنی و حتی در میان نسل جوان این کشور محبوبیت بالایی دارد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.