خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تصویب لایحه قانونی منع ختنه در آلمان

به گزارش ادیان‌نیوز به نقل از شبکه فارسی تلویزیون ترکیه، انتظار می‌رود که این لایحه در آینده‌ای نزدیک در جناح فرعی مجلس آلمان در دستور کار قرار گیرد.
این در حالی است که یک گروه پارلمانتر مخالف با ختنه پسربچه‌ها لایحه قانونی آلترناتیوی تهیه نمودند.
حکومت آلمان لایحه قانونی مربوط به دادن صلاحیت ختنه به والدین را در ماه اکتبر در هیئت وزیران مورد تصویب قرار داد. سپس این لایحه در مجلس ایالت‌های فدرال جناح اصلی پارلمان آلمان از تصویب گذشت.
انتظار می‌رود لایحه مذکور که از سوی بسیاری از نمایندگان پارلمانی حزب حاکم و احزاب مخالف مورد حمایت قرار دارد، در ظرف دو هفته در پارلمان آلمان شکل قانونی به خود گیرد.
پنجاه نماینده از احزاب راست‌گرای مخالف در پارلمان آلمان در زمینه ختنه یک لایحه قانونی آلترناتیو تهیه نمودند.
این لایحه که انتظار می‌رود در طول هفته جاری به مجلس ارائه گردد، از سوی نمایندگان پارلمانی احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و چپ مورد حمایت قرار می‌گیرد.
پیگیری لایحه مذکور را مرلین روپرت از حزب سوسیال دموکرات که با فعالیت‌های خود در زمینه حقوق کودکان شناخته می‌شود، بر عهده دارد.
نمایندگان پارلمانی این حزب که اکثر آنان را زنان تشکیل می‌دهند، خواستار انجام ختنه بعد از ۱۴ سال هستند.
لایحه قانونی مورد بحث پیش‌بینی کننده انجام ختنه در بیمارستان و تحت نظارت پزشکان می‌باشد. بدین ترتیب روحانیون یهودی نخواهند توانست به کار ختنه بپردازند.
انتظار می‌رود واکنش گروه‌های یهودی که معتقد به ختنه کودکان در اولین روزهای تولد هستند، به این لایحه بسیار شدید باشد.
لایحه قانونی ختنه به سن تصمیم‌گیری خود کودک منوط شده است. به موجب لایحه قانونی جای‌گزین، عمل ختنه با اجازه کودک امکان پذیر خواهد بود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.