خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فراخوان شورای مرکزی مسلمانان برای برگزاری تظاهرات ضد نژادپرستی در آلمان

شورای مرکزی مسلمانان آلمان از تمامی مسلمانان خواست تا در تظاهرات علیه نژادپرستی در جامعه آلمان شرکت کنند.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از «سازمان فرهنگ و ارتباطات» ،شورای مرکزی مسلمانان آلمان از تمامی مسلمانان خواست تا در تظاهرات علیه نژادپرستی در جامعه آلمان شرکت کنند.

 این تظاهرات با شعار «همبستگی به جای محرومیت»، بیست‌وچهارم ماه اوت سال جاری در درسدن برگزار می‌شود.

به گزارش «سعید بارکان» ،رایزنی فرهنگی ایران در آلمان ، رئیس بخش هسن شورای مرکزی مسلمانان قرار استدر این تظاهرات سخنرانی کند.

 او در این سخنرانی به روشنی درباره نژادپرستی علیه مسلمانان، اسلام‌هراسی و یهودی‌ستیزی در جامعه آلمان صحبت خواهد کرد. شورای مرکزی مسلمانان به منظور ترغیب مسلمانان برای شرکت در این مراسم، فعالیت‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی آغاز کرده است.

 در یکی از فیلم‌هایی که این شورا در شبکه توییتر منتشر کرده، بارکان، گروه‌های راستگرای افراطی را تهدیدی برای جامعه آلمان دانسته و می گوید: «ما اجازه نمی‌دهیم که آزادی و ارزش‌های جامعه دمکراتیک آلمان توسط گروه‌های راستگرای افراطی مورد تهدید قرار گیرد.»

و در ادامه همچنین بر ضرورت حضور همه مسلمانان در این تظاهرات تاکید کرده و می افزاید:«بیایید دشمنی‌ها را کنار بگذاریم و برای ایجاد جامعه‌ای آزاد و با پذیرش بالا در کنار یکدیگر بایستیم.»

پیش از این نیز «آیمان مازیک» رئیس شورای مرکزی مسلمانان در پیامی ویدئویی از مسلمانان خواسته بود تا در تظاهرات « همبستگی به جای محرومیت» شرکت کنند.

سال گذشته نیز تظاهراتی در همین ارتباط در برلین برگزار شد که در آن ۲۴۰ هزار نفر برای اعتراض به نژادپرستی علیه مسلمانان و سایر گروه‌های اقلیت در آلمان به خیابان‌های برلین آمدند.

منبع: شبستان/۷

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.