خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مالزی روی خط «شیعه ستیزی»/ تشدید حملات مالزی ضد شیعیان در آستانه عاشورای حسینی (ع)

مقامات مالزی با فرارسیدن ماه محرم الحرام تدابیر ضد شیعی خود را تشدید کردند و با نزدیک شدن به عاشورای حسینی(ع) فشارها و محدودیت ها را بر شیعیان افزایش دادند.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری شبستان به نقل از یورونیوز عربی، کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا به عنوان یک کشور مسلمان به شمار می آید، اما وضعیت اقلیت های اسلامی همچون شیعیان در این کشور به خوبی گذشته نیست و از تبعیض و محدودیت در ادای شعایر دینی خود همچون شعایر عاشورایی رنج می برند.

مقامات دینی مالزی، شیعیان را محکوم می کنند، آنها از خطبای مساجد خواستند تا دربرابر نشر تشیع در این کشور بایستند و در سخنرانی های خود خطابه های ضد شیعی ایراد کنند.

 

سازمان های حقوق بشر دراین باره اعلام کردند که ۱۰ هزار نفر از جمعیت ۳۰ میلیون و ۴۴۸ هزار نفری مالزی را شیعیان تشکیل می دهند. شیعیان در این کشور از سوی قدرت حاکمه در تبعیض و آزار و اذیت به سر می برند.

این سازمان ها گزارش داد: نیروهای امنیتی این کشور به دستور مقامات به مکان های عبادی شیعیان حمله می کنند و به بازداشت آنها را اقدام می کنند.

 

مدیریت امور دینی در سلانگور در خطبه نمازجمعه گفت: نباید مسلمان از شعایر دینی شیعیان تاثیر بگیرند.

مقامات دینی مالزی از خطبای نماز جمعه خواستند تا این هفته بر خطبه های واحد تکیه کنند. زیرا با نزدیک شدن به روز عاشورای حسینی(ع)، نگرانی مقامات این کشور از تاثیرگذاری شعایر عاشورایی بر مردم این کشور به ویژه مسلمانان اهل تسنن تشدید شده است.

 

وزارت امور دینی مالزی با آغاز ماه محرم تدابیر ضد شیعی خود را افزایش داده است، به طوری که پلیس مالزی در برخی از شهرها به عزاداران حسینی در مساجد و حسینیه های شیعیان حمله کرده است.

«هشام بافان احمد» استاد دانشگاه بین المللی اسلامی در نزدیکی کوالالامپور دراین باره می گوید: در این خطبه ها که به طور معلول مقامات دینی دولتی آن را منتشر می کنند، مطالب خصومت آمیز نسبت به شیعیان در مالزی ایراد می شود.

دستگاه اسلامی مالزی در سال ۱۹۹۶ فتوایی را صادر کرد که در آن اسلام سنی را عقیده مسلمانان مالزی اعلام کرده است.

پایان پیام/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.