خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

امام سجاد(ع) نقش طبیب روحی امت را در هوای فاسد بنی امیه ایفا کرد

ادیان نیوز/ حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی در خطبه های نماز جمعه این هفته تاکید کرد: امام زین‌العابدین علیه‌السلام نقش طبیب روح یک امت را در هوای فاسد بنی امیه ایفا کرد و آن دمیدن روحیه معنویت در جامعه آن زمان اسلام بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی، نماینده رهبر انقلاب در سوریه در خطبه های نماز جمعه این هفته دمشق که در حرم حضرت زینب سلام الله علیها برگزار گردید، ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و امام زین العابدین علیهما السلام، ابراز داشت:
از مهمترین معیارها برای شناختن افراد و تقسیم بندی انسان ها، چگونگی رفتارشان در مقابل سختی و مصیبت های سنگین است که امام زین‌العابدین علیه‌السلام در سیره عملی خود به خوبی در مقابل این سختی و مصیبت ها ایستادگی نمود.
وی ادامه داد: حضرت زین العابدین علیه السلام در عصر خود با مشکلات زیادی مخصوصا با انحرافات فکری، عقیدتی و فرهنگی، که دستگاه رسانه ای بنی امیه ایجاد کرده بود، رو برو بود.
این انحرافات همچون جنگ نرم، با هدف نابودسازی جوهر اصلی اسلام و واژگون سازی تعالیم اصلی آن، توسط بنی امیه ایجاد شده بود.
نماینده ولی فقیه در سوریه با تاکید بر نقش بسیار مهم حضرت زین العابدین علیه السلام در خنثی سازی این نقشه بنی امیه، ابراز داشت: امام زین العابدین علیه السلام تمام اهتمام خود برای احیاء دین اصیل در مقابل جریانات انحرافی قرار داد. ایشان جریان دین را منحصر بر مواجهه با تحدیات خارجی ندید، بلکه جهاد مهمی به مردم تعلیم داد و آن عبارت بود از جهاد اکبر که نتیجه آن مقابله با نفس سرکش بود.
وی ادامه داد: امام سجاد علیه السلام به مستحکم کردن ارتباط مردم با خدا ازطریق دعا و مناجات پرداخت و در واقع دعا، سلاح امام در این معرکه و جنگ بود.
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی تاکید کرد: در هوای آلوده، انسان به طبیب مراجعه می کند که او برایش نسخه درست بپیچد تا بهبود پیدا کند.
امام زین‌العابدین علیه‌السلام نقش طبیب روح یک امت را در هوای فاسد بنی امیه ایفا کرد و آن دمیدن روحیه معنویت در جامعه آن زمان اسلامی بود.
وی ادامه داد: علی رغم فشارها و صعوباتی که همراه امام زین‌العابدین علیه‌السلام ایجاد شده بود، ایشان دائما از هرفرصتی استفاده می کرد تا پیام سیدالشهدا علیه السلام را به مردم یادآوری کند و تاکید می کرد دینی که دعوت به مقاومت و ایستادگی مقابل طاغوت نکند از جوهره اصلی الهی خود دور است.
 ما در دنیای امروز نیازداریم که از این بزرگان دین الگو بگیریم
نماینده ولی فقیه در سوریه در بخش دوم خطبه ضمن اشاره به واقعه عاشورا، آن را یکی از عوامل وحدت امت اسلامی دانست و تاکید کرد: این مناسبت در تاریخ بشریت بی نظیر است چرا که ماندگار ترین حادثه تاریخی است که هرچه زمان بر آن می گذرد زنده تر می‌شود و پرشور تر در میان مردم و علاقه مندان برگزار می شود و هیچ کسی بوی کهنه گی در آن استشمام نمی‌کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه عاشورا یک حادثه حماسی و پر هیجان است به طور طبیعی می تواند بحران آفرین باشد و ایجاد اختلاف اجتماعی نماید ولی از ویژگی های عاشورا این است که به همراه حماسه و هیجان، موجب اتحاد، وحدت و یکپارچگی نیز می شود و مردم پس از عاشورا متحد تر و مهربان تر از قبل عاشورا هستند.
نماینده ولی فقیه در سوریه تاکید کرد واقعه عاشورا درس آموزترین حادثه تاریخ است و هیچ حرکت انقلابی مثبت و ارزشی در دنیا رخ نداده مگر اینکه موسس آن زبان اعتراف گشوده که من شاگرد مکتب حسین(ع) هستم.
وی با اشاره به ترس و لرز سپاهیان یزید، مقابل لشکر کم سیدالشهداء علیه السلام، ابراز داشت: امروز نیز ترس و لرز دشمنان اسلام،‌ دشمنان مسلمانان و دشمنان محور مقاومت را فراگرفته است که خواب را از چشمان آنان ربوده است.
وی ادامه داد: یاد و خاطره شهید متفکر استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی می داریم که ایشان در سخنرانی اش خطاب به مسلمانان فرموده بود شمر زمان خودت را بشناس، شمر هزار و چند صد سال پیش مرد. هدف شهید مطهری این نبود که بگوید ما از شمر زمان امام حسین نگوییم بلکه مقصودش این بود که علاوه بر شمر آن زمان باید چشمانت را باز کنی و شمر زمانت که حسین زمانت را تهدید می‌کند، بشناسی و با تمام قوا و وجودت در مقابل آن بایستی و همچون حسین ترس و خوف ابدی در دلش بیفکنی.
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی ضمن اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی و سپری شدن دوران چهل ساله انقلاب و توسعه تاثیر گذاری آن در منطقه و جهان و شکل گیری محور وسیعی به نام محور مقاومت، گفت: شاهد آن هستیم که دشمنان اسلام و محور مقاومت و دشمن ملت های آزادی خواه همچنان از حماسه حسینی و روحیه حسینی این انقلاب بر خود می لرزند. چرا که دشمن باید از اسلام هراس داشته باشد تا دستش را به کیان اسلام دراز نکند؛ چراکه طبیعت دشمن متجاوز این است که اگر نترسد به تعدی و تجاوز خود ادامه می‌دهد و این همان عبارت معروفی است که دشمن فقط لغت مقاومت را می فهمد و این را ما امروز در منطقه به وضوح مشاهده می‌کنیم.
وی ادامه داد: اسرائیل و آمریکا که دشمنان اصلی و مرکزی محور مقاومت و مردم مظلوم هستند امروز بیشتر از هرکسی دیگر از مقاومت ملت های مسلمان می ترسند.
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی به چند مصداق از پیروزی های محور مقاومت اشاره کرد و بیان داشت: نشانه ترس آمریکا از جمهوری اسلامی و از محور مقاومت این است که پهپاد متجاوزش توسط ایران اسلامی مورد هدف قرار می دهد اما آمریکا جرأت هیچ پاسخی را ندارد یا وقتی رهبری انقلاب اسلامی امام خامنه ای نامه رئیس جمهور نادان و احمق آمریکا را حتی حاضر نمی شود بگیرد و او را لایق دریافت نامه نمی داند آنها هیچ جوابی ندارند.
همچنین آنها در مقابل توقف کشتی حامل نفت جمهوری اسلامی ایران توسط انگلیس، که به مقصد سوریه در حال حرکت بود، بلافاصله جمهوری اسلامی مقتدرانه مقابله به مثل می کند و هیچ امتیازی را حتی حاضر نمی شود به انگلیسی ها بدهد و آنها مجبور می شوند  کشتی ایران را رها کنند و کشتی نیز مسیر خود را پیمود و در یکی از بندرهای سوریه پهلو گرفت، یعنی محور مقاومت حتی حاضر نشد اجازه دهد مسیر کشتی تغییر کند، این ها ثمره مقاومت است.
نماینده ولی فقیه در سوریه تاکید کرد: این همان پیروزی در عین مظلومیت است، این همان عزت اسلام در برابر کفر و نفاق است، این همان سربلندی در پناه دین و مقاومت است. این همان است که امام خامنه ای فرمود: هزینه مقاومت کمتر از هزینه تسلیم است، این همان پیروزی خون بر شمشیر است و این همان ندای امام حسین است که ان الدعی ابن الدعی قد رکز بین اثنتین بین السلّه و الذلّه و هیهات من الذلّه!
حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: ببینید سید مقاومت، حسن نصرالله عزیز چه می‌گوید در شب عاشورا خطاب به رهبر مقاومت: رهبر خیمه ما امروز امام خامنه‌ای است و مرکز این خیمه جمهوری اسلامی ایران است و ما به امام خامنه‌ای عرض می کنیم ما در مقابل آمریکا و اسرائیل، تو را ای فرزند حسین، تنها نمی‌گذاریم.
نماینده ولی فقیه در سوریه درپایان گفت: این همان راه حسین(ع) است که جاودانه مانده است و چه زیبا امام خمینی فرمود که هرچه داریم از محرم و صفر است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.