خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

علمای اسلام باید درباره فلسطین وحدت رویه داشته باشند

ادیان نیوز/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب در دیدار با رئیس سازمان دیانت ترکیه تأکید کرد: پیگیری مسئله فلسطین مربوط به یک ملت یا کشور خاص نیست بلکه مسئله همه امت اسلامی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه دبیرکل مجمع جهانی تقریب در دیدار با رئیس سازمان دیانت ترکیه تأکید کرد: پیگیری مسئله فلسطین مربوط به یک ملت یا کشور خاص نیست بلکه مسئله همه امت اسلامی است.
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله “محسن اراکی” دبیرکل مجمع جهانی تقریب که برای شرکت در کنفرانس بین المللی«وحدت اسلامی: آینده فلسطین و جهان اسلام» به آنکارا سفر کرده است، روز جمعه با “علی ارباش” رئیس سازمان دیانت ترکیه دیدار و گفتگو کرد.
آیت الله اراکی در این دیدار با بیان اینکه مسئله فلسطین یکی از مهمترین مسائل امروز جهان اسلام است، اظهار داشت: پیگیری مسئله فلسطین مربوط به یک ملت یا کشور خاص نیست بلکه مسئله امت اسلامی است. به ذلت کشاندن فلسطین به ذلت کشاندن همه مسلمانان است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: طرح های خطرناکی که امروز در فلسطین توسط صهیونیست ها اعمال می شود بسیار هشدار دهنده است و سکوت در برابر آن جایز نیست.
وی اظهار داشت: در شرایط کنونی ایجاد یک وحدت رویه پیرامون قضیه فلسطین بین علمای اسلام در سراسر جهان یک هدف بزرگ و مهم است.
آیت الله اراکی در ادامه گفت: درگذشته دیدارهای با مسئولان سازمان دیانت داشتیم و توافق شد که هیئتی از سوی ترکیه و هیئتی از علمای ایران برای همکاری دینی و فرهنگی با یکدیگر نشست هایی را برگزار کنند و امیدواریم در این همکاری فی مابین به یک طرحی در رابطه با وحدت رویه علمای اسلام پیرامون قضیه فلسطین برسیم.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب در ادامه به برگزاری سی وسومین کنفرانس بین اللملی وحدت اسلامی که آبان ماه سال جاری با موضوع فلسطین در تهران برگزار می شود اشاره کرد و از علی ارباش رئیس سازمان دیانت ترکیه برای حضور در این کنفرانس دعوت به عمل آورد.
علی ارباش رئیس سازمان دیانت ترکیه نیز ضمن ابراز خرسندی از دعوتش برای حضور در سی و سومین کنفرانس بین االمللی وحدت اسلامی اظهار داشت: پرداختن به موضوع فلسطین در کنفرانس وحدت سال جاری بسیار خوشحال کننده است.
وی با بیان اینکه مسئله فلسطین مسئله کل امت اسلام است، افزود: فلسطین در قلب ما جایگاه ویژه ای دارد و وحدت و برادری از جمله مفاهیمی است که ما از آن حمایت می کنیم و امیدواریم که پیام این مفاهیم برای همه مسلمانان تحقق پیدا کند.
رئیس سازمان دیانت ترکیه اظهار داشت: ظلم و ستمی که رژیم غاصب صهیونیستی علیه فلسطین و مردم فلسطین می کند بایستی در ما یک همبستگی و اتحادی ایجاد کند که با هم حرکت کنیم و پیروز شویم.
ارباش  با بیان اینکه مسلمانان مانند اعضای بدن هستند و اگر یک عضو مشکلی داشته باشد سایر اعضا عم دچار مشکل می شوند، تأکید کرد: هر نوع فعالیتی برای بهتر شدن وضعیت مسلمانان و حل مسائل آنان باشد برای ما محترم است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.