خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسجد بزرگ برلین برای سومین بار تهدید به بمب گذاری شد

ادیان نیوز/ به گفته مقامات پلیس تهدید به بمب گذاری مسجد سهیتلیک، در شهر برلین پایتخت آلمان که روز جمعه صبح به وقوع پیوسته، توخالی بوده است، و برای سومین مرتبه از ماه جولای مسلمانان را نگران ساخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، نامه تهدید به بمب گذاری که روز جمعه صبح به مسجد سهیتلیک، مسجد جامع شهر برلین فرستاده شده بود، تهدید توخالی از آب درآمد. این سومین باری است که از ماه جولای تاکنون این مسجد توسط افراد ناشناس مورد تهدید قرار می گیرد و پلیس هنوز کسی را در رابطه با این تهدیدات بازداشت نکرده است.
هیدی ویوگت سخنگوی پلیس برلین در مصاحبه با خبرنگاران گفت که آن ها مطمئن هستند که تهدیدات توخالی بوده و هیچ خطری برای امنیت اجتماعی ندارند.
مسجد سهیتلیک که به سازمان مسلمانان ترک تبار دیبیت تعلق دارد یکی از شناخته شده ترین اماکن عبادی مسلمانان در پایتخت آلمان محسوب می شود.
سلیمان کوکوک مدیر انجمن مسجد گفت که تهدید به بمب گذاری از طریق یک اکانت امیل ارسال شده است و این سومین باری است که از ماه جولای تاکنون مسجد آنان مورد تهدید قرار می گیرد.
گفته  می شود در ماه های اخیر، بیش از ده ها مسجد در سرتاسر آلمان پیام های تهدید به بمب گذاری دریافت کرده اند که این مسئله سبب نگرانی جامعه اسلامی این کشور شده است. آلمان در سال های اخیر شاهد افزایش رو به رشد اسلام هراسی بوده که تبلیغات احزاب جناح راست افراطی نقش زیادی در این رابطه ایفاء می کرده است. بیش از ۱۰۰ مسجد و موسسه مذهبی در آلمان در سال ۲۰۱۸ مورد حمله قرار گرفتند.
پلیس ۸۱۳ جرم نفرت محور علیه مسلمانان در سال گذشته به ثبت رسانده است که شامل اهانت، نامه های تهدید آمیز و حملات فیزیکی می شوند. که در این حوادث حداقل ۵۴ مسلمان مجروح شده اند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.