خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ضیافت شام اسلامی ــ مسیحی در فیلیپین

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ این مراسم شامگاه پنج‌شنبه، ۱۸ مهرماه، به دعوت پدر کارلوس رییِس، مسئول امور گفت‌و‌گوی ادیان کلیسای کاتولیک فیلیپین، برگزار شد و محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در مانیل، همراه خانواده و کاردینال آنتونیو لوئیز تاگله، سراسقف مانیل و معاون پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در آن شرکت داشتند.

پابلیتو اباد بای بادو، دبیر ستاد گفت‌و‌گوی ادیان مانیل و برخی دیگر از مسئولان کلیسای کاتولیک مانیل نیز در این مراسم حضور یافتند و پدر کارلوس رییِس، مسئول امور گفت‌و‌گوی ادیان کلیسای کاتولیک فیلیپین، در آن گزارشی را از حضور رایزن فرهنگی ایران و خانواده وی در تمامی فعالیت‌های گفت‌و‌گوی ادیان در شهر مانیل و همچنین برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های مشترکات اسلام و مسیحیت از سوی رایزنی فرهنگی ارائه داد.

وی اظهار کرد: اولین بار است که در طول فعالیت‌های فرهنگی ستاد گفت‌و‌گوی ادیان مانیل شاهد هستیم که دیپلماتی فرهنگی با خانواده خود در تمامی فعالیت‌ها به صورت چشم‌گیر حضور می‌یابد و نقش مثبتی در آشنایی و نزدیکی ادیان در طول دوره مأموریتش داشته است.

پدر کارلوس رییِس افزود: فعالیت‌های رایزنی فرهنگی در سه بخش گفت‌و‌گو و نشست‌های علمی با عنوان مشترکات ادیان به ویژه مسیحیت و اسلام، برنامه هنری(کارگاه و نمایشگاه خوشنویسی) و کارگاه‌های اسلام‌شناسی در دانشگاه‌ها و مدارس علوم دینی و برنامه‌های مختلف ستاد گفت‌وگوی ادیان اجرا شده است.

تقدیر از فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران در مانیل

سپس کاردینال تاگله، اسقف اعظم شهر مانیل و معاون پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های، جهان طی سخنانی خطاب به رایزن فرهنگی کشورمان در مانیل گفت: از اینکه در طول مأموریت خود منشأ نشست‌های مشترک گفت‌و‌گوی ادیان شده‌اید، بسیار سپاسگزارم و امیدوارم فعالیت‌های شما در مأموریت‌های بعدی همچنان براساس گفت‌و‌گوی ادیان پیگیری شود.

وی افزود: آنچه در این زمانه برای دوری از جنگ و خشونت لازم داریم، آشنایی ادیان با مشترکات یکدیگر است و امیدوارم در این راستا بتوانیم گام‌های مؤثری برداریم.

در ادامه رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تشکر از میهمان‌نوازی مردم فیلیپین به ویژه کلیسای کاتولیک مانیل، گفت: از اینکه در موضوع گفت‌و‌گوی ادیان با پدر رییِس همکاری کردم، بسیار خوشحالم و معرفی اسلام در دانشگاه‌ها و مدارس علوم دینی «سِنت کارلوس» فیلیپین به پشتیبانی و حمایت پدر رییِس و پدر ریچارد بابائو انجام گرفت.

محمد جعفری ملک افزود: آنچه ما شاهد هستیم این است که با وجود حضور مسلمانان در فیلیپین به ویژه در جنوب این کشور، مسیحیان فیلیپین آشنایی بسیار کمی با اسلام دارند و تأثیرات سوء تبلیغات رسانه‌های جمعی سبب شده است که شناخت مردم از اسلام و همچنین شناخت مسلمانان از مسیحیت در مسیر درستی نباشد.

وی تأکید کرد: بر همین اساس سعی کردیم با همکاری ستاد گفت‌و‌گوی ادیان فیلیپین سلسله نشست‌ها و برنامه‌هایی را با موضوع مشترکات اسلام و مسیحیت، حضرت مریم(س) در قرآن، حضرت مهدی و حضرت عیسی مسیح(علیهماالسلام) از دیدگاه شیعیان و امام حسین(ع) از منظر اندیشمندان مسیحی در مدارس علوم دینی و همچنین دانشگاه‌های فیلیپین برگزار کنیم تا بتوانیم برای آشنایی جوانان ادیان مختلف با یکدیگر قدمی هرچند کوچک برداریم.

رایزن فرهنگی کشورمان در پایان ابراز امیدواری کرد که سفر کاردینال تاگله به تهران هرچه زودتر انجام پذیرد و دور جدید گفت‌وگوهای دو کشور در تهران به زودی برگزار شود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.