خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

انتصاب کاردینال‌های جدید واتیکان با اولویت ارتباط با مساجد

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ طی چند روز گذشته، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در جریان مراسمی در واتیکان ۱۳ کاردینال جدید را منصوب کرد.

برنامه پاپ برای برقراری پیوند میان ادیانی به ویژه تحکیم ارتباط میان مسیحیان و مسلمانان از جمله اولویت های پاپ برای انتخاب کاردینال های جدید بوده است.

در میان این کاردینال ها افرادی هستند که سابقه ارتباط با مساجد و رهبران اسلامی را دارند که از جمله آنها می توان به « Miguel Guixot» اشاره کرد.

این کاردینال ،سابقه طولانی در کار با رهبران مسلمان در زمینه همکاری های مذهبی و داشتن گفتگوهای گسترده با امام «احمد الطیب»،امام مسجد الازهر قاهره دارد.

« Miguel Guixot» همچنین نماینده تاکید پاپ بر گفتگوهای میان ادیانی میان مسلمانان و کاتولیک ها است.

این اسقف اسپانیایی پیش از این سند امضا شده از سوی پاپ فرانسیس،رهبر کاتولیک های جهان و «شیخ احمد الطیب» را اقدامی برای به وجود آوردن عشق،صلح و دوستی میان مسلمانان و مسیحیان توصیف کرده بود.

به گفته او ،آنچه همه ادیان ابراهیمی به آن اعتقاد دارند همان اعتقاد به خدای یگانه و خدمت به بشریت فارغ از هر دین و مذهبی است.

وزیر خارجه واتیکان در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد: روابط مسلمانان و مسیحیان از آغاز انتخاب «پاپ فرانسیس» به عنوان رهبر کاتولیک های جهان در دستور کار او بوده است.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.