خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فتوای آیت الله سیستانی درباره مراسم اربعین

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ با نزدیک شدن به اربعین امام حسین(علیه السلام)، زائران حسینی به طرح پرسشی از آیت الله «سید علی حسینی سیستانی» مرجعیت دینی عالیقدر شیعیان عراق درباره مسایل مربوط به نظافت عمومی در جاده های عراق در طول مراسم اربعین حسینی(علیه السلام) پرداختند.

این پرسش به دلیل حضور میلیون ها زائر در جاده هاست که با وجود تلاش های فردی و پراکنده،کنترل بر خدمات نظافتی سخت شده است. به همین دلیل انتقاد صریح و آشکاری به این مسئله وجود دارد.

برهمین اساس، مسئولان امر از مرجعیت شیعیان عراق خواستند تا به صاحبان موکب ها و زائران در خصوص رعایت نظافت و برگزاری بهتر در خدمت رسانی به زائران امام حسین(علیه السلام) توصیه و سفارش هایی داشته باشد.

دفتر آیت الله سیستانی در پاسخ به این درخواست، اعلام کرد: باید همگان براساس حدیث شریف «نظافت از ایمان است» رعایت نظافت را در این مراسم بکنند.

آیت الله سیستانی اعلام کرد: همگان باید برای برگزاری این مراسم به بهترین صورت ممکن به منظور تامین امنیت و راحتی زائران و سلامتی آنها همکاری کنند. همچنین درصورت نظافت و نظم در طول این مراسم حسینی(ع)، زیباترین صحنه زیارتی و دیدنی و شگفت انگیز خلق می شود.

مرجعیت شیعیان در این فتوا اعلام کرد: این مسئله نشانه ادب جامعه زائران و رفتار والای آنها است. ما از خدا می خواهیم همگان را در انجام شعائر این مراسم موفق کند و از آنها این زیارت را بپذیرد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.