خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سرچشمه داعش خشک نشده است

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ تجربه تاریخی منطقه در سراسر قرن گذشته نشان می دهد که آمریکا و غرب ناچار به حمایت از رژیم صهیونیستی هستند و لذا تا وقتی که این رژیم پا برجاست، تروریسم هم وجود دارد. استعمارگران به خصوص انگلیس قبل از ایجاد رژیم صهیونیستی در قلب جهان اسلام و به خصوص در عصر استعمارگری، شروع به استخراج مفاهیم و قرائت های تحریف شده و غلط از اسلام کرده و خود، زمینه را برای ظهور این مفاهیم و برداشت ها در عالم واقع فراهم کردند. به عنوان نمونه می توان به قرائت ابن تیمیه اشاره کرد که به واضح ترین شکل ممکن در وهابی گری نمود یافت و اکنون همین وهابیت، مذهب رسمی حکومت خاندانی شده است که انگلیس آن را در جزیره العرب پایه گذاری کرد.

هدف استعمارگران از احیای نگرش های تکفیری و انحرافی از اسلام، تغییر جهت دشمنی عرب و مسلمانان با استعمارگران و رژیم های عرب دست نشانده آنها به سمت خصومت با یکدیگر است. برای مثال وهابی گری که دشمنی بیمارگونه ای با همه مسلمانان دارد و آنها را از بیخ و بن تکفیر می کند، زمینه مساعدی را برای ظهور گروه های افراطی فراهم کرده است؛ گروه هایی که مسلمانان را با نیت “قربه الی الله” سر می برند بدون اینکه ردی از استعمار و رژیم صهیونیستی در جنایات آنها بر جای بماند.

استعمار انگلیس و سپس آمریکایی ها طی ۱۰۰ سال گذشته از تفکر تکفیری وهابی به عنوان برّنده ترین سلاح برای سرکوب جنبش های آزادی خواه و ملی در کشورهای عربی و اسلامی تحت عناوینی چون “کفرآمیز”، “الحادی” و “ارتداد” بهره برداری کرده است؛ حتی از این گذشته، با پرورش “القاعده” در دامان تفکر تکفیری و وهابی گری، از این تفکر در جهت رویارویی هایی با اتحاد جماهیر شوروی استفاده کرده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و ظهور جنبش های مقاومت همچون حزب الله در لبنان و حماس و جهاد اسلامی در فلسطین و انصار الله در یمن و حشد الشعبی در عراق در سایه این انقلاب، غرب احساس کرده که امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه به خطر افتاده است لذا شروع به پرورش و تولید نسخه های خشن تر و وحشی تری از القاعده در دامان تروریسم وهابی کرد؛ گروه هایی چون “مجلس شورای المجاهدین”، به ریاست ابو مصعب زرقاوی، “دولت اسلامی عراق” به سرکردگی ابو عمر بغدادی، “دولت عراق و شام” یا همان گروه تروریستی داعش به سرکردگی ابوبکر بغدادی، همه و همه گروه های تروریستی هستند که در دامان وهابیت پرورش یافتند و تنها هدف آنها، انحراف مسیر جهان عرب و اسلامی از دشمنی با رژیم صهیونیستی و متجاوزان آمریکایی به سمت دشمنی با برادران دینی و هموطن خود بود. آنها سعی کرده اند عرب ها و مسلمانان را تحت عناوینی چون “شیعه”، “رافضی” و “مجوس” و یاری “اهل سنت و جماعت” به جان هم بیندازند و این چنین شد در عراق، سوریه، یمن، لبنان، فلسطین، افغانستان، پاکستان، سومالی، مالی و نیجریه و غیره جوی خون راه افتاد بدون اینکه ذره ای آسیب به رژیم صهیونیستی یا متجاوزان آمریکایی وارد شود.

بنا بر همه این دلایل تا وقتی که رژیم صهیونیستی پابرجاست، تروریسم تکفیری هم وجود دارد و تا وقتی که عربستان پول دارد جهل و تعصب هم مغز عرب ها و مسلمانان را تحلیل می برد و تا وقتی که آمریکایی جز امنیت رژیم صهیونیستی و منافع نا مشروع خود به چیز دیگری اهمیت نمی دهد بعید است که بتوان جلوی پرورش ابوبکر بغدادی دیگری را گرفت یا مانع باز تولید بن لادن یا ظواهری یا زرقاوی یا ابوبکر بغدادی یا ابو محمد جولانی یا زهران علوش یا ابوبکر شکوی یا ملا عمر دیگری شد.

 

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.