خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چند مکان دیدنی جالب که نباید از دستشان داد

باغ پروانه‌های کوآلالامپور

به گزارش سرویس «بازار» ادیان نیوز (ردنا)؛ باغ پروانه ها در کنار دریاچه باغ قرار گرفته و جایی ست بسیار دیدنی با فضایی رویایی که در انجا محیط زسیت طبیعی این موجودات زیبا عینا محیط زندگی واقعی شان در مناطق وختلف دنیا شبیه سازی شده و هر ساله هزاران مسافر در تور مالزی از این مجموعه دیدن میکنند .اطراف محوطه های باغ را با توری هایی احاطه کرده اند تا پروانه ا نتوانند فرار کنند .در این مجموعه بیش از پنج هزار پروانه از کونه های مختلف نگهداری می شوند .دارای یک دریاچه دل انگیز در وسط خود با محوطه سازی هایی بدیع و چشم نواز میباشد که دیدنش را به همه ی مسافران تور مالزی پیشنهاد میدهیم .

بازدیدکنندگان  تور مالزی در بدو ورود در راه های مخصوصی هدایت میشوند تا بتوانند در این مسیر ها از تمامی نقاط پارک دیدن کنند .همچنین گونه های گیاهی مختلف و بینظیری در این پارک پرورشداده میشوند که مناظری بسیار تماشایی را ایجاد کرده اند. راهنماهای مسیر نیز اطلاعات ارزنده ای را درباره نحوه زندگی و حیاب پروانه ها در اختیارتان قرار میدهدن که قطعا خیلی از انها را نمیدانستید . از دیگر بخش های مجموعه پروانه ها میتوان به فورشگاه سوغاتی ها و صنایع دستی اشاره کرد ودر بخشی دیگر موزه ای با چندین گونه از حیوانات مختلف مشاهده میشود . از مسیر قطار های شهری میتوانید استفاده کرده و به باغ پروانه ها برسیذ و یا تاکسی بگیرید .

مسجد سلطان صلاح الدین

به گزارش سفر باتو ، نام دیگر این مسجد مسجد شاه علم و مسجد آبی نیز میباشد .این مسجد نمونه معماری بارز و باشکوه در دوران سلطان صلاح الدین عبدالعزیز شاه میباشد که امروزه بزرگترین مسجد کشور مالزی به شمار میرود . دارای مناره های بزرگی در چهار طرف است که همه روزه در ان مراسم نماز برپا میشود . و سالانه میلیونها نفر در ان نماز میگزارند . این بنای تقریبا پنجاه ساله ساختش در حدود چهارده سال به طول انجامید و معماران و طراحان بسیاری در ان وقت گذاشتند .کاشی کاری ها و گنبد خیره کننده این مسجد بسیار تحین برانگیز بوده و همگی از نبوغ و خلاقیت معماران با ذوق آن حکایت دارد .

بازدید از غار میمون ها

این مکان مقدس یکی از اماکن مهم هنذو های دنیا ست که بسیار مورد احترام انها میباشد و از مکان ها و زیارتگا هاهی مهم تاریخی شان به شمار میرود . در ورود با پله های فراوانی برخورد میکنید که پس از بالا رفتن از انها به مجسمه عظیم الجثه ای از خدایان هندو خواهید رسید . سپس چند معبد را در پیش روی خواهید داتش که این معابد توسط کاوشگر امریکایی پیداشد و هر سالله در مراسم و اعیاد و جشن های خود در این ماکن مقدس جمع میشوند و به مراسم مذهبی میپردازند .

از صبح تا شب در بوکیت بینتانگ

بوکیت بیتانگ در اصل مهم ترین خیابان و شلوغ ترین خیابانیست که در کوالا میتوان در هرساعتی از روز افاراد بسیاری از توریست ها و مسافان را مشاهده کرد که در انجا یا مشغول گردش هستند یا در غذاخوری ها و رستوران کافه های انجا مشغول خوردن غذا میباشند و یا در مراکز خرید به خریدو گردش مشغولند .این خیابان در تقاطع خیابان سلطان اسماعیل بسیار شلوغ  پر از گردشگر میشود . وجود مراکز خرید مدرن متفاوت و متنوع با هر سلیقه و با هر توان مالی یکی از مهم ترین دلایل شلوغی این خیابان میباشد . همچنین در بخش شرقی این خیابان میتوان کافه های لوکس و شیکی را برای داشتن اوقاتی ارام و تجربه کردن غذاهای محلی و نوشیدنی های خنک داشت .

تفریح در ارتفاعات گنتینگ

در مالزی ارتفاعات و قله های سرسبز زیادی دیده میشود که هر یک دارای  امکانات توریستی و خوبی برای رفاه مسافران میباشند .در برخی پارک هایی بوجود امده و اقامتگاه هایی احداث شده در برخی دریاچه وجود دارد ودهکده اهی زیبا و بینظیری با بافت سنتی به چشم میخورد و خلاصه بدلیل داشتن اب و هوای مطبوع خنک و ارتفاعی که از سطح دریا و مرکز شهر دارند مکانهایی ارام و مناسب گذراندن اوقات فراغت در دل طبیعت و برخورداری از آب و هوای مطبوع و فرار از گرما و رطوبت شهر میباشد .در یکی از ارتفاعات کوالالامپور به نام گنتینگ که در بخش شمال شهر واقه شده چندین هتل با درجه های مختلف امکانات احداث شده که در کنارش شهربازی بزرگی به نام مجموعه شهربازی گنتینگ بر جذابیت های این منطقه افزوده است . در کنار ان وجود فروشگاه ها رستوران ها و کافه هایی در انجا این مکان را به منطقه ای کامل از لحاظ همه جور امکانات رفاهی تبدیل کرده به طوری که روزانه فقط صد ها نفر از بخش های مختلف گنتینگ دیدن کرده و مشغول تفریح و خوش گذرانی در جاهای مختلف آن میباشند .برای رفتن به ارتفاعات میتوانید سوار تله کابین ها شده در حالی که این تله ها سریع ترین تله کابین های منطقه اسیای جنوب شرق میباشند .

رفتن به بازار مرکزی کوالا

گشت و گذار در منطقه بزرگ و سنتی شهر کوالالامپور بنام بازار مرکزی کوآلالامپور یکی از بهترین کارها برای خرید های خوب و هم آشنایی نزدیک با فرهنگ و رسو م وبرخورد با مردمان مهمان نواز مالزی ست که راه به راه توصیه میکند در تور مالزی این فرصت را از دست نداده و با فروشگاه های متنوع و بخش های خرده فروشی رنگارنگ این بازار که پاسخگوی هر نیازی میتواند باشد دیدن کنید .در بخش هایی از این بازار محصولات چوبی و دست سازه های هنری مناسب هدیه و سوغات به فروش میرسد ، در قسمتی ظروف کارشده ی برنجی ، ظروف چوبی و فلزی ، محصولات حصیری بافته ، در جایی دیگر انواع و اقسام ابریشم ها ، زیور الات جورواجور ، لباس های محلی و خنک ، کارهای هنری ساخته شده از صدف .. و خلاصه هر انچه فکرش را هم نمیکنید در این بازار به فروش میرسد .امفی تئاتر جالبی هم در این بازار برنامه های جالبی را برای بازدیدکنندگان اجرا میکند تا محیطی مفرح و جذاب با برنامه های شاد ، لذت گردش در بازار را برای مسافران دوچندان کند .

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.