خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

در سفر به گوآنگژو کجا برویم؟

به گزارش سرویس «بازار» ادیان نیوز (ردنا)؛ گوانگژو پایتخت و پرجمعیت ترین شهر استان گوانگدونگ در جنوب چین است. گوانگژو دارای قدمتی بیش از ۲۲۰۰ سال و یکی از پایانه های اصلی جاده دریایی ابریشم است و به عنوان یک بندر بزرگ و قطب حمل و نقل و یکی از سه شهر بزرگ چین فعالیت می کند. تعداد مهاجران موقت خارجی و مهاجران از آسیای جنوب شرقی ، خاورمیانه ، اروپای شرقی و آفریقا به این شهر، به سرعت در حال افزایش است. این امر باعث شده است که لقب “پایتخت جهان سوم” را به گوانگژو دهند. گوانژو چین جاذبه های گردشگری بسیار جذابی را دارد که یکی از آن ها برج کانتون است.

برج کانتون

برج کانتون ، برج نجوم و گشت و گذار در تلویزیون گوانگژو  ، یک برج رصد چند منظوره بلند با ارتفاع ۶۰۴ متر است که در منطقه هایژو در شهر گوانگژو واقع شده است. این برج در سال ۲۰۰۹ ساخته شد و در ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۰ برای بازی های آسیایی ۲۰۱۰ انتخاب شد. این برج عنوان بلندترین برج جهان را به خود داد  و جایگزین برج سی ان سی شد ، برج کانتون بلندترین سازه در چین قبل از صعود برج شانگهای در تاریخ ۳ اوت ۲۰۱۳ بود اما هم اکنون کانتون دومین برج بلند و چهارمین سازه بلند مستقل در جهان است. می توانید تور ارزان شانگهای را با قیمتهای مناسب خریداری کنید.

نحوه نامگذاری برج

در مورد نامگذاری برج کانتون از زمان آغاز ساخت آن در سال ۲۰۰۵ ، بحث و گفتگوی طولانی ای صورت گرفته است. در سپتامبر ۲۰۰۹ ، سرمایه گذار برج ، گوانگژو دیلی مسابقه نامگذاری را راه اندازی کرده است. این مسابقه بیش از ،۱۸۰۰۰۰عضو  معتبر داشت ، یکی از آن ها برج هایکسین، به معنای: برج در دریا را پیشنهاد داده است که جایزه این اسم به عنوان نام  برج در مسابقه انتخاب ششده است. این نام از تاریخ شهر به عنوان شروع جاده دریایی ابریشم و نزدیکی جغرافیایی برج به جزیره هایکسینشا انتخاب شده است. با این حال ، این نام برای افرادی که با تاریخ شهر ناآشنا بودند ، مبهم تلقی می شد. ساکنان محلی در ادامه نام های مختلفی را نیز ارئه دادند که این نامگذاری در سال ۲۰۱۰ مورد بازبینی قرار گرفت و پس از بررسی طیف گسترده ای از افکار عمومی ، برج کانتون به عنوان نام رسمی انتخاب شد و در پایان سپتامبر ۲۰۱۰ با عنوان نام برج، اعلام شد. این نام جدید که انگلیسی است، به گذشته مرفه شهر اشاره دارد.

ساختار برج

تیم آروپ به سرپرستی مهندس سازه پروفسور دکتر جوپ پل با استفاده از روش های طراحی پارامتری ، سفارشی سازی انبوه را با طراحی مشترک آشنا کردند و یک مفهوم ساختاری ساده از سه عنصر: ستون ، حلقه و پرانتز را به این ساختمان هندسی اعمال کردند. قسمت داخلی برج به بخش های  مختلفی با کارکردهای متفاوت از جمله عرشه های رصدخانه ، رستوران های گردان ، بازی های رایانه ای  ، فضاهای نمایشگاهی ، سالن های کنفرانس ، مغازه ها و سینماهای چهار بعدی تقسیم می شود. همچنین وجود یک عرشه در پایه برج ، عملکردهای برج را پنهان می کند. تمام اتصالات زیرساختی – مترو و ایستگاه های اتوبوس – در زیر زمین واقع شده اند. این ساختمان همچنین شامل فضاهای نمایشگاهی یک فضای تجاری ، یک پارکینگ است. همچنین این برج دارای بلندترین سکوی تماشای منظره در هوای با مساحت ۵۴ در ۴۰ متر و بلندترین چرخ و فلک افقی دنیا با ویویی همه جانبه از گوانجو است.

رصدخانه پشت بام

این رصدخانه عمومی سرپوشیده ۴۴۹ متر از سطح زمین فاصله دارد که به شکل یک فضای بیضوی تراس است و تقریبا نیمی از اندازه یک زمین فوتبال استاندارد است.این  بام در دسامبر ۲۰۱۱ افتتاح شد . این  پشت بام در ۴۸۸ متر بالاترین و بزرگترین عرشه رصد در فضای باز در جهان بود و این عنوان را با بلند تر بودن از عرشه مشاهیر برج خلیفه با ۴۵۲ متر ارتفاع از سطح زمین به دست آورده بود. این قضیه تا ۱۴ اکتبر ۲۰۱۴ باقی مانده بود  تا اینکه رکورد بالاترین رصدخانه در فضای باز توسط برج خلیفه و با تاسیس رصدخانه جدید این برج ، در ارتفاع ۵۵۵ متر زده شد.

طراحی روشنایی معماری

برج در شب همواره به دلیل نورپردازی استفاده شده در نمای ساختمان می درخشد و نور از آن ساطع می شود. روژیروان دره هاید ، طراح روشنایی برج کانتون است که، در ساختمان مارونوچی در توکیو نیز همین روش طراحی  را به کار برده است. تمام نورپردازی ها مبتنی بر فناوری LED است و تمام لامپ ها بر روی خود سازه قرار گرفته اند. با تور نوروز ۹۹ سفر باتو به مقاصد استانبول ۹۹ و کیش ۹۹ و گرجستان ۹۹ سفر کنید و از تعطیلات لذت ببرید.

برج کانتون در مراسم افتتاحیه بازیهای آسیایی در نوامبر ۲۰۱۰

برج کانتون برای میزبانی بازی های آسیایی ۲۰۱۰ انتخاب شد ، یک بخش کوچک جلوی برج انتخاب شد تا میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه باشد و برج به عنوان شخصیت اصلی این مراسم انتخاب شد.

همچنین اولین کنسرت برگذار شده در برج کانتون ، کنسرت سالانه کریسمس بود که در شب کریسمس در طبقه زیرزمینی برج  و  در روز  ۲۴ دسامبر سال ۲۰۱۲  و بود.

پایان رپورتاژ/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.