خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دانشگاه ادیان و جامعه المصطفی در کردستان راه‌اندازی می‌شوند

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، در همایش «پیامبر اعظم، رهبری، اتحاد و اقتدار اسلامی» که صبح امروز با حضور وزیر کشور در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: هفته وحدت را باید از ثمرات و نگاه جامع امام راحل به مسایل جهان اسلام دانست.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: باید وجود پیامبر اکرم را برای بشریت یک نعمت و ودیعه خدایی دانست، زیرا ایشان انسان را از جهل و نادانی بیرون کشید.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یکی از ویژگی های مهم رسول اکرم (ص) تلاش خستگی ناپذیر برای آسایش و نجات بشر بود. یکی از مهمترین نعمت های خداوند متعال وحدت است و این مهم از اصول و پایه اساسی زندگی هر انسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: حبل‌الله که خداوند مسلمانان را به گرفتن آن توصیه می‌کند، قرآن و عترت پیامبر به عنوان منشا وحدت هستند و اگر به آنها تمسک ورزیم، قطعا وحدت بین در جهان اسلام برقرار می شود و هرگز شاهد چنین وضعیتی نخواهیم بود.

وی اظهار کرد: امروز وحدت برای مسلمین بسیاری حیاتی تر از گذشته است و به جرأت می توان گفت که مشترکات بین اهل سنت و تشیع به حدی زیادی است که اندک اختلافات کوچک اصلا دیده نمی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه نزدیک‌ترین مذهب به تشیع،‌ سنی شافعی است، افزود: اختلاف نظر در جوامع بشری امری طبیعی است و باعث رشد می شود کما اینکه بین علمای سنی و شیعه اختلاف نظرهایی وجود دارد که طبیعی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی یادآور شد: علمای مقاومت در جهان اسلام نتیجه کار تقریب مذاهب است که در برابر علمایی که بابت اختلاف‌افکنی از دشمنان دین خدا پول می‌گیرند، فعالیت دارند و مقاومت می‌کنند.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز جبهه مقاومت نه تنها تضعیف نشده است، بلکه چنان قدرتی یافته که قدرت های بزرگ دنیا می خواهند به هر طریق ممکن خود را به آن نزدیک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: خوشبختانه در استان کردستان کارهای خوب و زیربنایی بسیاری برای تعامل بیشتر بین علمای اهل سنت و تشیع صورت گرفته است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.