خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

امنیت کشور در گرو همبستگی ادیان و مذاهب است

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ حجت الاسلام علی یونسی در جریان سفر رئیس جمهور به استان یزد در جمع اقلیت های دینی استان یزد با اشاره به اینکه فرهنگ مردم ایران همواره فرهنگ صلح و انسان دوستی بوده است، اظهار داشت: همین فرهنگ سبب شده تا مردم ایران سالها با ادیان و مذاهب مختلف در کنار هم زیسته اند.

وی با بیان اینکه ایرانیان همواره یزدان پرست بوده اند، افزود: فرهنگ ایرانی از ابتدای تاریخ، فرهنگ استقامت، نجابت، صلح، آشتی و انسان دوستی بوده است و آنچه مردم ایران را به هم پیوند می دهد و در میان آمنها پیوند ایجاد می کند، خداپرستی آنهاست.

یونسی با بیان اینکه مردم یزد نیز نماد همزیستی مسالمت آمیز هستند، بیان کرد: زندگی مسالمت آمیز یزدی‌ها در طول قرن ها با اقلیت های زرتشتی قابل الگوبرداری است.

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی عنوان کرد: دین اسلام دین مدارا است و دین‌مداران نیز یک هدف مشترک دارند و آن هدف، خداپرستی و انسان مداری است.

یونسی با بیان اینکه تعصبات دینی فرع محسوب می شود، خاطرنشان کرد: اصول مذهب به دور از تعصب است و هیچ یک از ادیان، افراط طلبی و خشونت طلبی را نمی‌پذیرند و معتقدیم امروز امنیت و پیشرفت کشور در گروه همبستگی ادیان امکان پذیر است.

وی از مردم یزد به عنوان مردمی مومن و مذهبی یاد کرد و افزود: این مردم در عین حال غیرمسلمانان یکتاپرست را به خوبی در کنار خود پذیرفته اند تا جایی که یک زرتشتی را برای شورای شهر انتخاب می کنند و این نماد زندگی مسالمت آمیز و فرهنگ زیبای مردم یزد است.

یونسی با بیان اینکه عده ای به دنبال تفرقه افکنی هستند، عنوان کرد: اینکه سخنانی در مورد فارس بودن یا آذری بودن مردم ایران مطرح می شود، یاوه گویی است و آنهایی که نفرت قومی ایجاد می کنند، دشمن هستند و نباید به آنها اجازه اختلاف افکنی داد.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.