خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

باکو میزبان دومین اجلاس رهبران ادیان جهان

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ دومین دوره اجلاس رهبران ادیان جهان با حضور شخصیت های دینی – مذهبی و اندیشمندان پرنفوذ جهان از جمله «الهام علییف» رئیس جمهور آذربایجان و «عبدالله غلام الله» رئیس مجلس عالی اسلامی الجزایر از روز پنجشنبه (۲۳ آبان ۱۳۹۸ مطابق با ۱۴ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی) در باکوی آذربایجان آغاز می شود.

در این اجلاس دو روزه چالش های معاصر جهان در چارچوب جهانی سازی و خطر عملیات فرقه ای و قومی که در سراسر مناطق مختلف جهان در جریان است، بررسی می شود.

در این اجلاس قرار است، غلام الله درباره مسئله میانه روی و اعتدال در اسلام و تجربه الجزایر در این زمینه سخنرانی کند.

مجلس عالی اسلامی الجزایر در بیانیه ای خواستار ضرورت همکاری همه کشورها برای مبارزه با افکار افراط گرایانه و دور از مدارای ادیان شد.

از سوی دیگر، «شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده» رئیس اداره مسلمانان قفقاز درباره این اجلاس، گفت: آذربایجان تنها با سیاست و اقتصاد خود در جهان شناخته شده نیست، بلکه با اقداماتی که در زندگی معنوی جامعه انجام می دهد، شناخته شده است.

پاشازاده تاکید کرد: تحمل و مدارای دینی حاکم در آذربایجان، اکنون مورد ستایش کشورهای جهان است. آذربایجان با تنوع فرهنگی الگویی در جهان به شمار می آید.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.