خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسئله «وحدت»باعث شده ادیان و مذاهب بسیاری برادروار در کنار هم زندگی کنند.

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)؛ ماموستا محمدامین راستی پیش از ظهر دیروز در جمع روحانیون و طلاب اهل سنت شهر سنندج اظهار داشت: جنگ های نظامی امروزه جای خود را به جنگ های فرهنگی، اقتصادی و دینی داده اند تا حدی که این عوامل بسیار مخرب تر از برخوردها و درگیری های نظامی می باشند.

امام جمعه موقت سنندج گفت: در جهان اسلام نیز به عینه شاهد این تهاجم های فرهنگی و عقیدتی هستیم به گونه ای که اکنون صدها فرقه و نحله از دل دین اسلام زاییده شده است.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه دین اسلام دین یکتا پرستی است و همه یک خدا، یک قرآن و یک قبله داریم، بیان داشت: یکی از موهبت های کشورهای اسلامی داشتن ذخایر معدنی و نفتی بسیار زیاد است و همین باعث طمع کشورهای مستکبر شده است لذا برای غارت بهتر، بیشتر و راحتر این ذخایر دست به هر توطئه ای در بین مسلمین می زنند.

وی تصریح کرد: اکنون در کمتر کشور مسلمانی می بینیم که درگیری، جبهه گرایی، گروهک گرایی و… وجود نداشته باشد که همه این مشکلات معلول سیاست پلید استعمار است.

ماموستا راستی ادامه داد: زمانی که امام خمینی (ره) یک هفته از سال را به عنوان هفته وحدت نامگذاری فرمودند، ایشان این روزها را به عینه می دیدند و می خواستند با این کار وحدت مسلمین را یادآوری کنند.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه با اشاره به اینکه مسئله وحدت در ایران موضوعی حل شده است، عنوان کرد: در ایران ادیان و مذاهب بسیاری داریم که برادروار در کنار هم زندگی می کنند، البته شاهد بروز و ظهور برخی از فرقه های ضاله و منحرف از دل اسلام هستیم که نه تنها هیچ سنخیتی با اسلام ندارد، بلکه باید آنان را نماد بی دینی کامل محسوب کرد.

ماموستا راستی با تاکید بر اینکه برخی از فرقه های ضاله در استان کردستان در حال تبلیغ و یارگیری هستند، گفت: فرقه هایی را در همین منطقه می بینیم که منشعب شده از وهابیت و جریان های سلفی و تکفیری هستند و امروز همه مسلمانان چه سنی و چه شیعه به ویژه روحانیون دو مذهب باید با درایت، بینش و بصیرت دینی و اسلامی چهره واقعی و ضددینی این فرقه ها را به مردم نشان دهند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.