خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اداره زندان‌های فدرال محدودیت نماز جماعت زندانیان مسلمان را لغو می‌کند

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ پس از دادخواست یک زندانی در زندان کنتاکی، اداره زندان‌های فدرال دستورالعمل ملی تازه‌ای را صادر کرده است که توصیه می‌کند اقامه نماز گروهی برای زندانیان مسلمان را فراهم کنید.

این آژانس توصیه کرده است کلیه زندان‌های فدرال باید درخواست زندانیان را برای خدمات نماز جماعت مسلمین در نظر بگیرند، مگر اینکه مشکلی در مورد امنیت وجود داشته باشد؛ این اتفاق پس از آن رخ داد که سازمان حقوق مدنی مدافعان مسلمان درخواست تجدیدنظر درباره حکم محدود کردن اینگونه خدمات به سه نفر را به دادگاه ارائه کرد.

مت کالاهان، وکیل مدافع وکلای مدافعان مسلمان گفت: «این دستورالعمل به همه زندان‌ها پیام واضحی می‌فرستد که حق نماز خواندن را نباید نفی کرد. متأسفانه ما اطلاع داریم که بسیاری از ۱۴۲ زندان فدرال، احتمالاً از تعهدات خود برای تأمین حق نماز، چشم پوشی می‌کنند.»

سال گذشته زندان فدرال در کنتاکی نماز جماعت زندانیان مسلمان را به گروه‌های سه نفره یا کمتر محدود کرد و آنان را ملزم کرد که قبل از نماز از کارمندان زندان اجازه بگیرند.

ویلیام دویل، زندانی مسلمان، ادعا کرد که این سیاست فقط علیه مسلمانان اجرا شده و زندان اجازه فعالیت‌های غیر مذهبی در گروه‌های بزرگتر را می‌دهد. دادگاه ولسوالی دادخواست دویل را که مدعی نقض آزادی مذهبی توسط این زندان بود، رد کرد.

پس از آنکه وکلای مسلمان دویل را در تجدید اعتراض خود در ماه مارس همراهی و نمایندگی کردند، زندان این سیاست را لغو کرد.

پایان پیام/ز

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.