خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دیدار یک هیأت یهودی از عربستان برای اولین بار در ماه ژانویه آینده

به گزارش ادیان نیوز به نقل از الشرق الاوسط، «محمد بن عبدالکریم العیسی»‌، ‌دبیر کل انجمن جهان اسلام از یک هیأت یهودی برای دیدار از عربستان سعودی دعوت کرد. زمان این دیدار ماه ژانویه ۲۰۲۰ خواهد بود.

روزنامه «اسرائیل به عربی» وابسته به وزارت خارجه اسرائیل با انتشار توئیتی نوشت: «برای نخستین بار یک هیأت یهودی بنا به دعوت انجمن جهان اسلام از عربستان سعودی در ماه ژانویه ۲۰۲۰ دیدار خواهد کرد.»

العیسی این دعوت را طی اظهاراتی درباره موضوع هولوکاست در ماه آوریل گذشته مطرح کرده بود. وی در این اظهارات گفته بود: «نمی‌توان موضوع هولوکاست را به صورت کامل تکذیب کرد یا از اهمیت آن کاست، ما می‌خواهیم درباره این جنایت وحشتناک نازی‌ها حقیقت را بگوئیم و در مقابل هر دیدگاه و نظری که این جنایت را انکار کند، می‌ایستیم … ما بر اساس ارزش‌های اسلامی و انسانی خود برای این دیدار دعوت کردیم.»

وی در ادامه افزود: «انجمن جهان اسلام قاطعانه با دیدگاه‌های افراطی در این موضوع برخورد می‌کند البته با رفتار و روشی خردمندانه نه با همان روش افراطی. ما حقایق دینی و فکری و منطقی را توضیح می‌دهیم و همچنان خواستار وضع قوانینی برای برخورد با اظهارات تنفر آمیز نسبت به این موضوع هستیم،‌ چرا که  اعمال خشونت‌آمیز و ترویستی از چنین اظهاراتی نشأت می‌گیرد.»

انجمن جهان اسلام با انتشار توئیتی در صفحه کاربری خود نوشت: «موزه فرهنگی تاریخ هولوکاست که به دعوت انجمن جهان اسلام در این سفر حضور دارد، به یک هیأت نمایندگی آمریکابی مستقل با تعدد ادیان تعلق دارد و انجمن مذکور از تلاش‌های مسئولان این موزه برای اهتمام به موضوعاتی چون مسائل پناهندگان سوری و جنایت علیه مسلمانان روهینگیا قدردانی می‌کند.»

انتهای پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.