خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مقصدی برای گردشگری حلال

برخی از گردشگران ایرانی روی اینکه کشور مقصدشان شرایط ایده آل از نظر پوشش و نوع غذا خوردن را برایشان فراهم کند کمی دغدغه دارند. از این رو کسانی که دغدغه دینی و فرهنگ دارند بهتر است به کشوری همچو مالزی سفر کنند.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اکثریت مردم مالزی مسلمانند پس در مورد اینکه فرهنگ و آداب غذا خوردن شان مثل ما ایرانی ها باشد و غذای حلال داشته باشند نباید نگران بود. تور ارزان مالزی نوروز ۹۷ می تواند تمام جذابیت های سفر به یک کشور جنوب شرقی آسیایی در کنار گردشگری حلال داشته باشد.

دین مردم مالزی

اگرچه فرهنگ و آیین بودایی و هندی در تمام کشور های شرق آسیا دیده می شود. اما باید گفت مالزی از جمله کشور هایی است که تعداد مسلمانان در آنجا بیشتراز بودا و هندوهاست اما به این معنا نیست که در آنجا معابد و فرهنگ آنان کم پیدا باشد. در هر کجای مالزی معابد بودایی و هندی یافت می شوند.

مالزی یک جامعه چنددینی است، و اسلام دین رسمی این کشور می باشد. برطبق ارقام آماری در سال ۲۰۰۰، چهار دین اصلی آن عبارتند از اسلام ۱۰۰٪ تا سده بیستم، فعالترین اعتقادات سنتی| آنیمیسم که تاکنون به لحاظ بحث تا درجه بالاتری از رسمیت در مالزی تداوم یافته برای تأیید آماده شده است. ارقام مذکور می تواند تحریف شده باشد چراکه آن ها این واقعیت را در نظر نگرفته اند که تمامی اشخاص مالایایی به لحاظ رسمی مسلمان بوده و بدون توجه به باورهای شخصی آنها، مسلمان فرض شده اند.

فرهنگ مردم مالزی

مردم مالزی افرادی بسیار خونگرم و میهمان نواز هستند. مسلمان ها دارای رستوران ها و فروشگاه هایی هستند که با آرم حلال مشخص می شوند. هندوها به برهما و چینی ها به بودا معتقد هستند.

با توجه به طبیعت بخشنده این سرزمین بومی ها که اکثراً مسلمانند دارای اخلاقی خوش و دست و دل باز هستند. دارای نظم و ترتیب در کارها به شکل کاملاً اروپایی می باشند؛ که با توجه به سرمایه گذاری های شرکت های ژاپنی در این کشور و نظارت و مدیریت ژاپنی ها این نظم در تمام جاها مشهود است.

مالزی یک جامعه چند نژادی، چند فرهنگی و چند زبانی است که شامل ۶۵٪ مالایایی و دیگر قبایل بومی، ۲۵٪ چینی، و ۷٪ هندی می باشد. مالایایی هایی که بزرگترین مجموعه را تشکیل می دهند، همگی مسلمان می باشند چرا که هر فرد باید مسلمان باشد تا از لحاظ قانونی بتواند تحت شرایط امور قانونی مالزی قرار گیرد.

منبع باروبندیل
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.