خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سوء استفاده عربستان سعودی از بحران کرونا برای بازداشت مخالفان

وضعیت کنونی جهان به خاطر شیوع ویروس کرونا باعث شده است تا مقامات عربستان از این وضعیت برای بازداشت مخالفان خود سوء استفاده کند.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)؛ حساب کاربری «معتقلی الرأی» (بازداشت‌شدگان عقیده) در صفحه رسمی توئیتر خود اعلام کرد: مقامات عربستان در طول ۲۴ ساعت گذشته موج بازداشت های جدید را در این کشور به راه انداختند.

حساب کاربری معتقلی الرأی اعلام کرد: مقامات عربستان از وضعیت کنونی در جهان به خاطر مشغول بودن افکار عمومی به بحران کرونا سوء استفاده کردند و بازداشت مخالفان خود را از سرگرفتند.

این حساب کاربری گزارش داد: مقامات این کشور در موج جدید بازداشت ها، شمار زیادی از فعالان رسانه ای و فعالان دیگر را دستگیر کردند. جزئیات این بازداشت ها به زودی منتشر خواهد شد.

در صفحه معتقلی الرأی آمده است که «منصور الرقیبه» فعال رسانه معروف عربستانی به دلیل بیان دیدگاه هایش بازداشت شده است.

این حساب کاربری، سوء استفاده عربستان از بحران کرونا را محکوم کرد و خواستار توقف این «طنز حقوقی» و آزادی فوری همه بازداشت شدگان آزادی بیان شد.

روزنامه «وال استریت ژورنال» آمریکا فاش کرد: مقامات عربستان در طول یک ماه جاری بازداشت های گسترده ای را آغاز کردند و شمار زیادی از شاهزادگان و افسران وزارتخانه های دفاع و کشور عربستان در فهرست بازداشت شدگان قرار داشتند.

گزارش های روزنامه های متعدد درباره بازداشت های اوایل ماه مارس ۲۰۲۰ میلادی حاکی از آن است که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان دستور بازداشت تعدادی از شاهزادگان از جمله «احمد بن عبدالعزیز» برادر پادشاه را داده است.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.