خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شیوع کرونا باعث بروز فاجعه مالی برای کلیسای آمریکا شده است

رویترز در گزارشی به وضعیت بد مالی نهاد کلیساهای آمریکا در زمان شیوع کرونا پرداخته است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)؛ شیوع گسترده ویروس کرونا در ایالات متحده باعث شده تا حتی در عید پاک که به طور سنتی و در میان مردم مذهبی آمریکا یکی از مهم‌ترین اعیاد به شمار آید، کمتر کسی پایش را به کلیسا بگذارد. این موضوع فراتر از نگاه مذهبی و اجتماعی، باعث بروز مشکلات عظیم مالی برای نهاد کلیسا در آمریکا شده است.

در زمان شیوع کرونا، کمک‌های مردم و اعانات به کلیسا به شدت افت کرده به طوریکه اکنون بخشی از کلیساهای کاتولیک و غیرکاتولیک در سرتاسر آمریکا رو به نابودی هستند.

کم شدن اعانات و خیرات مردم آمریکا به کلیساها به حدی است که حتی کفاف مراسم هفتگی را هم نمی‌دهد. این درحالی است که کلیساها همچون همیشه انتظار داشتند در عید پاک اعانات بی‌شماری از مومنان جمع‌آوری کنند.

مقامات کلیسای آمریکا می‌گویند این اولین بار در تاریخ معاصر این کشور است که کلیساها تعطیل شده و آنها نیازمند کمک هستند. در هر بحرانی که در جوامع غربی رخ می‌داد، کلیساها به فعالیت و دوران پررونق خود ادامه می‌دادند اما اکنون با شیوع کرونا و عدم برگزاری تجمعات به نظر می‌رسد کلیساها دچار مشکلات جدی مالی شده‌اند.

منبع رویترز
خبرنگار سرویس ترجمه شفقنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.