خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مجلس اسلامی شیعیان: دولت جدید عراق می‌تواند همبستگی جهان اسلام را تقویت کند

رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان ابراز امیدواری کرد که دولت الکاظمی نقش عراق را در عرصه بین المللی تقویت کرده و قدرت اصلی حامی و یاور مسئله فلسطین باشد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، «عبدالامیر قبلان»، رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان در لبنان گفت: به مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید عراق برای ایجاد ثبات و شکوفایی در عراق امیدوار است.

قبلان در بیانیه‌ای گفت: «امیدواریم که تشکیل دولت عراق مرحله جدیدی از همکاری و  همبستگی میان عراقی‌ها را بنیان نهد تا عراق رابه جایگاه بین المللی آن بازگردانده و  به کشوری قوی و شکوفا مبدل کنند که از ثبات سیاسی برخوردار است و قدرت اصلی حامی برادران عرب و مسلمان و یاور مسئله فلسطین باشد که همچنان آن را مسئله اساسی و محوری خود برمی شمر‌یم».

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان در لبنان تاکید کرد: «اعتماد بزرگ نمایندگان ملت به الکاظمی انگیزه‌ای مضاعف برای کار در مسیر شکوفایی عراق و تامین وحدت، ثبات، استقلال و شکوفایی آن ایجاد می‌کند تا نقش کارآمدی در عرصه بین المللی و به خصوص در اتحادیه عرب ایفا کند که همبستگی عربی و اسلامی را تقویت و به نفع مسائل امت است».

قبلان دستاوردهای نظامی اخیر ارتش عراق و گروه‌های الحشد الشعبی در سرکوب گروه‌های تکفیری و ناکام گذاشتن نقشه‌های آنها در ارتکاب جنایات در عراق را ستود و گفت این ترویست‌ها نه فقط برای عراق برای برای کشورهای و ملت های منطقه خطرناک هستند.

دولت جدید عراق به ریاست مصطفی الکاظمی بالاخره پنجشنبه گذشته پس از پنج ماه بلاتکلیفی و کشمکش بر سر نخست وزیر جدید تشکیل شد.

منبع فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.