خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دلایل سیاسی و انتخاباتی پشت اصرار ترامپ برای بازگشایی کلیساها

تغییر ناگهانی در میزان حمایت گروه‌های مذهبی محافظه‌کار از دونالد ترامپ زنگ خطر را در کمپین انتخاباتی او به صدا درآورده است.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، اگرچه مشاوران ارشد ترامپ از گسترش پایه اوانجلیک او به‌عنوان کلید پیروزی در انتخابات نوامبر یاد می‌کنند دو نظرسنجی اخیر در امریکا نشان می‌دهد که عملکرد اجرایی ترامپ درباره ویروس کرونا حمایت از او در بین سفیدپوستان انجیلی و کاتولیک را با کاهش قابل‌توجهی مواجه کرده است.

این دو گروه نقش بسیار مهمی در نشاندن ترامپ بر صندلی ریاست جمهوری در کاخ سفید بازی کردند و حمایت کمتر آنها از ترامپ در انتخابات ۲۰۱۹ می‌تواند او را از فرصت دوباره تصدی مقام ریاست جمهوری امریکا بازدارد.

درنتیجه چنین شرایطی، دونالد ترامپ برای حفظ رأی محافظه‌کاران مذهبی در انتخابات بعدی، در هفته گذشته از حکمرانان ایالت‌های آمریکا خواست هرچه زودتر مکان‌های مذهبی را بازگشایی کنند.

او حکمرانان ایالتی را تهدید کرده که در صورت بی‌توجهی به این دستور آنها را برکنار خواهد کرد.

سخنرانی ترامپ چند روز پس‌ازآن بود که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری مؤسسات مذهبی را از راهنمایی‌های مربوط به بازگشایی مراکز و صنایع حذف کردند و او در سخنان خود به مسیحیان انجیلی سفیدپوست اشاره ویژه‌ای کرد.

مشاوران ارشد کمپین انتخاباتی ترامپ و مقام‌های رسمی کاخ سفید بدین‌وسیله در پی آن هستند که حمایت گروه‌های مذهبی را از او به‌وسیله نشان دادن تعهد خود برای اولویت‌دهی به بازگشایی مکان‌های مذهبی افزایش دهند.

در ماه‌های اخیر مقام‌های کاخ سفید چندین تماس با گروه‌های محافظه‌کار مسیحی برقرار کرده‌اند تا از پشتیبانی آنها از دونالد ترامپ در انتخابات آتی کسب اطمینان کنند.

همچنین ترامپ اخیراً در یک سرویس عبادت آنلاین به میزبانی کلیسای جامع سنت پاتریک در نیویورک شرکت کرد.

مایک پنس، معاون او نیز در اوایل ماه جاری میزگردی را به همراه رهبران مذهبی در آیووا برگزار کرد.

منبع دین آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.