خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

راز شباهت عکس‌های خشونت آمریکا و صهیونیست‌ها

برای بسیاری از کسانی که در نقاط پر جمعیت و سیاه پوست نشین آمریکا زندگی می‌کنند این موضوع مسئله عجیبی نیست که پلیس‌ها را «نیروی اشغالگر» بنامند. آن‌ها معمولاً با خشونت رفتار کرده و هیچ تبعاتی هم برای اعمالشان تصور نمی‌شود. اگر بدانیم این نیروهای پلیس در کجا آموزش می‌بینند که با مردم با خشونت رفتار کنند، چندان هم جای تعجب برایمان باقی نمی‌ماند که چرا با این نام خوانده می‌شوند.

ردنا (ادیان نیوز) – از سال ۲۰۱۶ تاکنون مسئله خشونت پلیس آمریکا و ریشه های این خشونت به موضوعی جدی در اعتراضات سیاه پوستان علیه خشونت پلیس تبدیل شده است و آنها از اینکه نیروهای پلیس که باید حامی جان و مال باشند، اینچنین به جان مردم خودشان می افتند، بسیار عصبانی و وحشت زده‌اند. بر اساس گزارشهای رسانه‌های مستقل آمریکایی، هزاران نیروی پلیس آمریکایی معمولاً برای آموزش‌های نظامی به جایی سفر می‌کنند که نیروی نظامی و انتظامی با هم به یک صورت و با کارکرد نظامی‌گری و خشونت وجود دارد: اسراییل.

آنطور که پایگاه خبری اینترسپت[۱] گزارش داده است، بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر، رژیم صهیونیستی بعد از سالها تجربه خشونت نظامی که از آن با عنوان «مبارزه با تروریسم» یاد می‌شود، توانست خود را به عنوان نیرویی متبحر در این زمینه معرفی کند و به قراردادهای آموزش نیروی انتظامی با ادارات پلیس آمریکا برسد. آژانس‌های اعمال قانون آمریکا برنامه‌های تبادل نیرو و آموزشهای نظامی را با کمک لابی‌های اسراییل چون «آیپک[۲]»، «موسسه یهودی امور امنیت ملی[۳]» و یا «اتحادیه ضد افترا[۴]» آغاز کرده و در طول حدود دو دهه گذشته تعداد زیادی از نیروهای پلیس محلی، فدرال و ایالتی از ادارات و دپارتمانهای مختلف در سراسر آمریکا به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند تا درباره اقدامات ضد تروریستی آموزش ببینند.

نیروهای پلیس آمریکا تحت نظر نیروهایی آموزش می‌بینند که خود آموزش اشغالگری دیده‌اند!

نکته جالب و اهمیت اصلی این ماجرا در این است: نیروهای پلیس آمریکا تحت نظر نیروهایی آموزش می‌بینند که خود آموزش اشغالگری دیده‌اند! اسراییل بیشتر از نیم قرن است که با قوانین سختگیرانه نظامی و امنیتی خود در سرزمین‌های اشغال شده از فلسطینیان، کرانه باختری و غزه تجربه زیادی در حیطه اشغالگری، برخورد خشن، کشتن آسان مخالفان و مردم بی سلاح و سوء استفاده از قدرت به دست آورده است و این تجربه را به نیروهای آمریکایی نیز منتقل کرده است. پلیس آمریکا بعد از حدود دو دهه تمرین و آموزش در مورد نحوه برخورد با مردمی که آنها را تروریست بالفطره می‌داند، حالا همین رویکردها را در قبال مردم آمریکا به اجرا می‌گذارد.

تا هم اکنون تلاشهای مختلفی صورت گرفته است که نیروهای پلیس آمریکا رویکردهای خشن خود را در قبال مردم این کشور کنار بگذارند اما با روی کار آمدن ترامپ این تلاش‌ها دقیقاً برعکس شد و حمایت رییس جمهور آمریکا از این آموزش نیرو در اسراییل آنهم بدون هیچ نظارت خاصی بر نوع آموزشها، رویکرد پلیس در قبال مردم را خشن‌تر و همراه با مرگ و میر بیشتر ساخته است.

پلیس اسراییل آموزشهای لازم برای کنترل جمعیت در هنگام اعتراضات سراسری، و همچنین استفاده از زور و تجهیزات شناسایی و ردیابی و نظارت را به پلیس آمریکا آموزش داده‌اند.

آنطور که شبکه خبری الجزیره[۵] به تازگی گزارش داده است، پلیس اسراییل و ماموران اطلاعاتی، امنیتی و نظامی آموزشهای لازم برای کنترل جمعیت در هنگام اعتراضات سراسری، و همچنین استفاده از زور و تجهیزات شناسایی و ردیابی و نظارت را به پلیس آمریکا آموزش داده‌اند. این آموزشها همیشه هم درسرزمینهای اشغالی صورت نگرفته و در بسیاری از موارد در خاک آمریکا توسط متخصصین نظامی صهیونیست صورت گرفته است. این مسئله برای اولین بار در گزارش سازمان حقوق بشری امنستی[۶] در سال ۲۰۱۶ مورد توجه قرار گرفت[۷]. این سازمان در گزارش خود بیان کرد استفاده از تجهیزات شناسایی و نظارت و جاسوسی، کشتن‌های خارج از سیستم قضایی و استفاده بیش از حد از خشونت در قبال مردم از ویژگیهای این دوره‌های آموزشی است.

تکنیک زانو زدن بر گردن فرد بازداشت شده یکی از آن تکنیک‌هایی است که توسط پلیس اسراییل به پلیس آمریکا آموزش داده شده است.

نکته جالب در ماجرای قتل جورج فلوید که در بخش «هنه پین» شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا صورت گرفت این است که سر کلانتر این بخش یکی از افرادی بوده است که در اسراییل آموزش دیده است. سایت «پیپلز ورلد[۸]» در گزارش خود پا را از این نیر فراتر گذاشته و بیان کرده است که افسرانی که در قتل جورج فلوید متهم شده‌اند همگی دوره تکنیک‌های مهار و تاکتیک‌های ضد ترور را افسران اجرای قانون اسراییلی آموخته‌اند. در حدود ۱۰۰ افسر پلیس مینیاپولیس همچنین در حاشیه یک کنفرانس امنیتی – انتظامی در سال ۲۰۱۲ که توسط کنسولگری اسراییل در شیکاگو برگزار شده بود، تکنیک‌های خشونت و ارعاب را که پلیس اسراییل برای غلبه بر فلسطینیان استفاده می‌کند را فرا گرفته‌اند. این کنفرانس در مینیاپولیس و با حضور اف بی آی برگزار شده بود. تکنیک زانو زدن بر گردن فرد بازداشت شده یکی از آن تکنیک‌هایی است که توسط پلیس اسراییل به پلیس آمریکا آموزش داده شده است. همین مسئله است که باعث می‌شود عکسهای منتشر شده از این اقدام پلیس آمریکا در سراسر ایالت‌های این کشور با عکسهای اشغالگرانی که به جان فلسطینیان افتاده‌اند شباهت زیادی داشته باشد.

پی نوشت:
[۱] https://theintercept.com/2017/09/15/police-israel-cops-training-adl-human-rights-abuses-dc-washington/
[۲] AIPAC (American Israel Public Affairs Committee)
[۳] Jewish Institute for National Security Affairs
[۴] Anti-Defamation League
[۵] https://www.aljazeera.com/news/2020/06/militarisation-police-encourage-excessive-force-200601195340742.html
[۶] AMNESTY
[۷] https://www.amnestyusa.org/with-whom-are-many-u-s-police-departments-training-with-a-chronic-human-rights-violator-israel/
[۸] https://peoplesworld.org/article/israeli-forces-trained-cops-in-restraint-techniques-at-minneapolis-conference/

منبع سیاست پارسی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.