خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قبرستان اسلامی یافا، فصل جدیدی در مبارزه با رژیم صهیونیستی + عکس

درگیری ها در شهر یافا در اعتراض به تخریب قبرستان اسلامی و نبش قبر مسلمانان به منظور اجرای طرح اسکان بی خانمان های یهودی ادامه دارد.

به گزارش ردنا (ادیان نیوز)، شهر ساحلی یافا در این روزها فصل جدیدی از نبرد پایداری و حمایت از مقدسات اسلامی را رقم زده است. به طوری که این شهر شاهد دومین هفته اعتراض های مردمی است که به درگیری شبانه با پلیس رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

درگیری بین جوانان در شهر یافا و پلیس صهیونیستی در اعتراض به تخریب مقبره اسلامی این شهر ادامه دارد. به طوری که معترضان با شیشه های آتش زا به ساختمان مربوط به شهرداری تل آویو حمله کردند.

مقامات صهیونیستی با هدف برپایی طرح اسکان بی خانمان های یهودی به تخریب این مقبره اسلامی که به دوره عثمانی برمی گردد، و نبش قبرهای این قبرستان اقدام کرده است.

این درحالی است که هیئت اسلامی عربی در یافا بر لغو طرح اسکان و تحویل زمین این قبرستان به شورای اوقاف اسلامی اصرار دارد.

مبارزه با رژیم صهیونیستی

در همین حال، ساکنان شهر یافا روز جمعه گذشته (۲۳ خرداد ۱۳۹۹) در اردوگاه الاعتصام در نزدیکی این مقبره نماز جمعه را به امامت شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی برپا کردند.

پس از آن، نمازگزاران تظاهراتی را در مرکز شهر یافا برگزار کردند و پلیس صهیونیستی نیز برای سرکوب این تظاهرکنندگان آماده باش بودند.

تعدادی از ساکنان یافا اعلام کردند: بلدوزرهای رژیم صهیونیستی گودبرداری و نبش قبر در این قبرستان را برای انتقال استخوان اموات به مکان دیگر آغاز کردند تا برای شروع طرح اسکان زمینه سازی کنند.

باوجود اعتراض های گسترده، شهرداری تل آویو تحریک احساسات فلسطینی ها را ادامه می دهد و بر ساخت مسکن برای بی خانمان های یهودی تاکید دارد.

برهمین اساس، رهبران اسلامی در شهر یافا نسبت به پیامدهای این اقدام به رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.