خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فرقه مسیحی مزرعه

فرقه مسیحی مزرعه گیاه خوار هستند و روز و شب در مزرعه به سختی کار میکنند و با حداقل های ممکن بدون کمترین ارتباط با دنیای خارج و حتی خانواده خود زندگی می نمایند

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، گاسکین به خاطر داشتن و فروش مواد مخدر مدتی را در زندان سپری نمود که البته آنرا جزو سوابق مبارزاتی خودش به حساب می آورد. او در سال ۱۹۷۵ با یک قابله به نام اینا می Ina May که همسر چهارمش بود ازدواج کرد.

استفن گاسکین در سال ۱۹۷۰ اقدام به راه اندازی یک کاروان با حدود ۶۰ اتوبوس کرد که ۱۵۰۰ مایل در سراسر آمریکا تردد نمود و نهایتا در مزرعه ای در نزدیکی ناشویل Nashville در ایالت تنسی که از قبل خریداری شده بود اطراق کرد. در ابتدای کار در این مقر، بیماری، مشکلات قضائی، بدهی های سنگین، و حتی گرسنگی گریبان آنان را گرفت اما در سال ۱۹۸۰ جمعیت آنان در این مزرعه به ۱۲۰۰ نفر رسید و وضعیت ثابتی پیدا کرد.

آنان با خرید زمین های اطراف مزرعه، کار خود را روز به روز گسترش دادند و عملا یک شهر کوچک دارای بیمارستان، مدرسه، نیروگاه برق، تصفیه خانه آب، ایستگاه رادیو و غیره بوجود آوردند.

آنان گیاه خوار هستند و روز و شب در مزرعه به سختی کار می‌کنند و با حداقل های ممکن بدون کمترین ارتباط با دنیای خارج و حتی خانواده خود زندگی می نمایند. البته برخی از پیروان مطمئن و صدیق اجازه دارند تا در خارج از فرقه کار کنند اما در درون فرقه زندگی می کنند.

اعضای فرقه مزرعه در ابتدا مجبور بودند تمامی حاصل کارکرد خود را به تشکیلات فرقه بدهند اما در سال ۱۹۸۳ با مشکلاتی که در داخل فرقه بوجود آمد و رهبری گاسکین به زیر علامت سؤال رفت قرار شد کسانی که تمام وقت در فرقه نیستند تنها بخشی از درآمد خود را به فرقه بدهند.

همچنین گفته می‌شود که آنان در مقر خود از ماده مخدر ماری جوانا استفاده کرده و روابط آزاد جنسی دارند. به هرصورت جلوگیری در مرام آنها ممنوع است و آنان تشویق به داشتن فرزندان هرچه بیشتر می شوند.

جداشدگان این فرقه می‌گویند که گاسکین آشکارا ادعای رسالت و پیامبری نموده است که البته خود او این موضوع را رد میکند و میگوید پیروان وی بر چنین امری اصرار دارند. او اساس ایدئولوژی فرقه خود را بر مسیحیت قرار داده اما مواردی از تفکرات بودائی و هندو هم چاشنی دکترین خود نموده است.

منبع روشنگر
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.