خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ترس روزنامه سعودی از واکنش بیشتر مردم عراق

روزنامه سعودی الشرق الاوسط روز جمعه کاریکاتوری از آیت الله سیستانی منتشر کرده بود که واکنش مردم و دولت عراق را در پی داشت.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، روزنامه سعودی الشرق الاوسط در لندن مجبور شد کاریکاتور موهن خود را از سایتش حذف کند. این روزنامه روز جمعه کاریکاتوری از آیت الله سیستانی منتشر کرده بود که واکنش مردم و دولت عراق را در پی داشت.

این روزنامه مدعی شد: متعهد به اصول حرفه‌ای در تعامل با کشورها، افراد و شخصیت‌ها هستیم و این تصویر اصلا قصد اشاره به شخصیت آیت الله سیستانی را نداشته، ایشان مورد احترام هستند. ما اصلا قصد توهین به هیچ شخص و هیئت عراقی را نداشتیم.

شواهد نشان از این دارد که روزنامه سعودی در ترس از واکنش بیشتر مردم عراق این کاریکاتور را از سایت خود حذف کرده است. تاریخ این روزنامه و روزنامه های دیگر سعودی نشان می دهد که در ایجاد تفرقه بین مردم شیعه به هیچ اصلی پایبند نیستند.

بعد از انتشار کاریکاتور از سوی این روزنامه سعودی علاوه بر شخصیت های سیاسی دولتی عراق تقریباً همه مردم در شبکه های اجتماعی به این مسئله واکنش نشان دادند.

کاریکاتور توهین آمیز روزنامه سعودی الشرق الاوسط علیه مرجعیت علی نجف اشرف آیت الله سیستانی باعث موجی از خشم و واکنش ها علیه سعودی و رسانه های آن در بین توییتری های عراقی شده است.

بسیاری از کاربران عراقی نوشته بودند: کاریکاتور توهین آمیز به مقام مرجعیت دینی و شخصیت های شیعه که امروز روزنامه سعودی الشرق الاوسط منتشر کرد، تداوم روش فرقه گرایانه رسانه های سعودی است.

منبع شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.