خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

افزایش آزار و اذیت آنلاین اقلیت‌های مذهبی آمریکا

بر اساس پژوهش‌های جدید میزان آزار و اذیت آنلاین به‌خصوص درباره اقلیت‌های مذهبی، جنسی، قومی و نژادی شایع و شدیدتر شده است.

به گزارش ردنا (ادیان‌نیوز)، حدود ۳۵ درصد از گروه های اقلیت در آمریکا این نوع تعدی را در سال جاری تجربه کرده‌اند که نسبت به سال ۲۰۱۸ سه درصد افزایش یافته است.

باوجود این، میزان تعرض آنلاین به گروه‌های اقلیت مذهبی از ۱۱ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۲۲ درصد در حال حاضر تغییر کرده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که علاوه بر حجم آزار و تعرض آنلاین بر شدت آن نیز افزوده شده است.

حدود ۲۸ درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند در سال جاری نفرت‌پراکنی شدیدی در فضای مجازی نسبت به خود را تجربه کرده‌اند که شامل تعرض جنسی، تعقیب، تهدید جسمی یا آزار و اذیت مداوم بوده است.

داده های پژوهش اخیر به گفته مدیر اجرایی آن پیش از اتفاقات اخیر سال ۲۰۲۰ جمع‌آوری شده‌اند و اگر اکنون دوباره به جمع‌آوری اطلاعات اقدام شود نتایج ممکن است هشداردهنده‌تر باشد.

طبق آمار اکثر آزار و اذیت‌های آنلاین(۷۷%) در فضای فیسبوک شکل گرفته است که نسبت به ۵۶ درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش قابل توجهی یافته است.

همچنین به عقیده پاسخ‌دهندگان نظرسنجی ۲۷ درصد آنها تعرض آنلاین را از طریق توییتر، ۱۸ درصد از طریق یوتیوب، ۱۷ درصد در چهارچوب اینستاگرام و ۶ درصد درچهارچوب واتساپ تجربه کرده‌اند.

یوتیوب در ماه‌های اول سال ۲۰۲۰حدود سی و شش هزار ویدیو را به علت دارا بودن محتوای آزاردهنده و یا قلدری کردن پاک کرد.

این در حالی است که گوگل و توییتر هنوز درباره افزایش تعرض‌های آنلاین پاسخگو نبوده‌اند.

بیشترین انتقاد اما متوجه فیسبوک است که حتی پس از اقدام توییتر درباره اضافه کردن گزینه راستی‌سنجی سخنان دونالد ترامپ از اعمال تغییرات بر سیاست‌های خود سرباز زده است.

بسیاری از شرکت‌ها در هفته‌های اخیر از تبلیغ در فضای فیسبوک اجتناب کرده‌اند تا این شبکه اجتماعی را به پاسخ‌دهی و تغییر سیاست‌ها در قبال آزار و تعرض آنلاین وادار کنند.

منبع دین آنلاین
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.